Infraestructures i serveis

Transports

L'autobús a l'aeroport esquiva l'arribada de l'L9 i creix en nombre d'usuaris

L'Aerobús aconsegueix un increment de viatgers del 4,16% durant el primer semestre respecte a l'any passat

La xifra també augmenta en el Nitbus

L'Aerobús ha esquivat la posada en servei, el mes de febrer passat, del tram de l'L9 entre Zona Universitària i les dues terminals de l'aeroport del Prat. O així ho indiquen les xifres sobre el nombre d'usuaris que opten per l'autobús per arribar a l'aeròdrom català, que continuen creixent. En els primers sis mesos d'aquest any, 2.703.332 passatgers han utilitzat l'Aerobús per desplaçar-se del centre de Barcelona a les dues terminals de l'aeroport, un 4,16% més que en el mateix període de l'any passat, segons les dades facilitades ahir per l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Una tendència a l'alça que s'ha mantingut en els darrers anys. De fet, el nombre d'usuaris en els últims sis anys s'ha doblat fins a assolir els 5,5 milions el 2015, mentre que el de passatgers a l'aeroport del Prat ha crescut un 45% en el mateix període.

Altres línies

Com l'Aerobús, la resta de línies de bus per arribar a l'aeroport, tant les de Nitbus com les dels busos metropolitans, van guanyar usuaris el 2015. Aquestes xifres superen les que ha assolit l'L9 Sud com a mitjà escollit per arribar a l'aeroport. Dels 47.000 viatgers diaris registrats en dies feiners el mes de maig passat, poc més de 4.000 van sortir de la T1.

Les línies de Nitbus N16 i N17 que uneixen el centre de Barcelona amb Castelldefels i el Prat de Llobregat passant per l'aeroport van sumar gairebé un milió d'usuaris el 2015. La línia N16 va tenir un total de 469.896 viatgers, un 9% més que el 2014, i la N17 en va sumar 443.106, amb un increment del 7,1%.

Per satisfer la creixent demanda i complementar l'horari de funcionament de l'L9, aquestes dues línies han estat reforçades per l'AMB i han passat de tres a sis busos per hora. Els tres busos de reforç, tenint en compte que són un suplement a l'oferta habitual, circulen per l'autovia realitzant un trajecte més directe que permet guanyar temps i freqüència.

Gestió de l'AMB

També continuen creixent any rere any les línies diürnes d'autobús L77, L99 i PR1, que uneixen diverses poblacions del Baix Llobregat amb l'aeroport, i l'L46, que, gestionada per TMB, uneix plaça Espanya amb l'aeròdrom barceloní. Els responsables de l'AMB asseguren que l'ens metropolità, “amb la seva competència de disseny i gestió de la mobilitat metropolitana, assumeix el repte d'aconseguir gestionar i vehicular el gran flux de mobilitat que es genera entorn de l'aeroport a través del transport públic”, explicava ahir Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB. Poveda apostava perquè el transport públic sigui una aposta principal per la mobilitat a l'àrea metropolitana de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona