Infraestructures i serveis

Infraestructures

Can Feu de Sabadell tindrà coberts els FGC en un any i mig

Comença l’obra de la històrica demanda de fer subterranis 375 metres que aturaran la connexió amb Sant Quirze a l’estiu

La històrica demanda veïnal dels barris de Gràcia i Can Feu de Sabadell des de fa més de deu anys per fer subterrani un tram de vies de 375 metres començarà a ser una realitat a partir del 9 de gener. Segons va explicar ahir sobre el terreny el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, la intenció és que els treball puguin estar enllestits durant la primavera del 2019. Tot i que dimarts que ve començaran els treballs previs des del carrer Sobarber fins al passeig de Can Feu, com ara la inspecció dels edificis de l’entorn, prospeccions arqueològiques a l’entorn del castell de Can Feu i el desviament dels serveis, els principals treballs es començaran a notar durant la propera primavera quan s’aixequin les pantalles en el tram de vies afectat perquè el gros de les màquines puguin treballar en les excavacions amb la finalització del curs escolar i coincidint amb la reducció del volum d’usuaris. Serà llavors quan es desmuntaran les vies existents, i es modificaran les rasants fins a enllaçar amb les existents al terme de Sant Quirze del Vallès.

Això obligarà a interrompre el servei entre els dos municipis durant tres mesos, període en el qual s’habilitarà un servei de bus llançadora per cobrir aquest trajecte entre les dues ciutats.

La línia de FGC continuarà funcionant a la ciutat com un metro intern de Sabadell amb la intenció que “pels volts de la Diada” el servei ja recuperi la normalitat, va explicar Font. A partir d’aquell moment només faltarà cobrir el tram de vies amb una coberta de formigó.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha dissenyat el projecte en coordinació amb la taula tècnica de Can Feu, de la qual formen part l’Ajuntament de Sabadell i diverses entitats i associacions veïnals, com la plataforma Soterrament FGC Ara. Les obres suposaran una inversió de 19 milions d’euros i, conscients que els veïns ja feia molts anys que suportaven els treballs a la Rambla d’Ibèria, s’ha prioritzat reduir el calendari de les actuacions mig any. A l’acte d’ahir també va haver-hi paraules d’agraïment i record per la feina realitzada pel conseller Josep Rull i per Oriol Junqueras, especialment de l’alcalde Maties Serracant.

El batlle va explicar que l’Ajuntament treballarà paral·lelament en el disseny de la urbanització dels 3.400 m² d’espai públic per a vianants i bicicletes, d’aquesta nova porta d’entrada a Sabadell en forma d’avinguda. L’objectiu és donar continuïtat a l’actual plaça que s’ha fet sobre l’estació, ja subterrània, de Can Feu-Gràcia i fer arribar el passeig fins al castell de Can Feu.

Tot i que ja hi ha alguns treballs fets i dibuixos sobre com es vol que sigui l’acabat final, el projecte d’urbanització definitiu es dissenyarà conjuntament amb els veïns. Serracant va explicar que tindrà elements innovadors respecte al drenatge en superfície per poder plantar vegetació sobre la llosa. El consistori preveu poder tenir un disseny definitiu també al llarg d’aquest any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona