Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

Implanten al TAV les mesures de seguretat, 5 anys després

Millo visita les obres del parc Central de Girona i anuncia que ja hi ha el sistema Rescat i les sortides d’emergència

La Generalitat diu que encara falten coses per poder aprovar el pla d’autoprotecció

Més de cinc anys després de la posada en marxa de la línia del tren d’alta velocitat Barcelona-Girona-Figueres, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, va visitar ahir la zona d’obres del parc Central de Girona i va anunciar que finalment han implantat algunes de les mesures de seguretat que els reclamava la Generalitat per aprovar el pla d’emergències de l’estació i la línia subterrània gironina.

Millo va explicar que ja són efectives dues de les principals demandes: el sistema de comunicacions d’emergència Rescat –que es va posar en marxa el 12 de gener passat, quatre dies després del cinquè aniversari de l’estrena del TAV, amb el vistiplau de la Generalitat i amb coordinació de Bombers i Protecció Civil– i les instal·lacions que estaven pendents respecte a les deu sortides d’emergència (sistemes de pressurització, sistemes d’antiintrusió, control d’accessos mitjançant càmeres, sistema d’il·luminació habitual i d’emergència, senyalització d’emergència i comportes basculants enrasades amb el nivell del carrer). També va detallar que al costat de les sortides d’emergències i les boques del túnel, s’han instal·lat tots els hidrants i columnes seques requerits pels Bombers de la Generalitat, per assegurar les mesures d’extinció d’incendis, i que s’està col·locant una nova línia elèctrica de 750 V dins del túnel per assegurar el subministrament elèctric a aquesta instal·lació.

Falten coses

Fonts del Departament d’Interior de la Generalitat –que els últims anys ha tombat diversos cops les propostes de pla d’autoprotecció d’Adif– van confirmar ahir que és cert que l’Estat “s’ha posat les piles” i ja es compleixen els dos principals requisits que els demanaven –el sistema Rescat i les sortides d’emergència–, però van remarcar que encara “no està tot acabat” sinó que queden encara coses pendents. A més, subratllen que si s’estan implantant aquestes mesures és gràcies al fet que el govern català ha sigut “tan insistent”. Des d’Interior es preveu que, una vegada hagin materialitzat tot el que encara els falta, Adif presentarà una nova proposta de pla d’autoprotecció, ja amb tot instal·lat.

LA DATA

08.01.13
és el dia
que es va inaugurar l’estació del TAV de Girona i la de Figueres, i la línia entre Barcelona i les dues ciutats.

El parc Central s’obrirà abans de Setmana Santa

Millo va afirmar que havia volgut visitar el parc Central per “comprovar personalment que tot evoluciona de manera correcta perquè el compromís del govern d’Espanya amb aquestes obres i la seva finalització és ferm”, i va anunciar que està previst que la part sud, que és la que està pendent, es pugui obrir al públic “just abans de Setmana Santa”. Girona recuperarà així del tot un espai cèntric quasi set anys més tard del que es preveia quan van començar els treballs del TAV, i també amb tres mesos de retard respecte al cronograma presentat per Adif l’any passat. Millo va recordar que el cost de l’obra s’ha acostat als 1,7 milions d’euros i que quedarà pendent la marquesina entre estacions, que “depèn exclusivament de l’Ajuntament”. D’altra banda, Millo va visitar també l’estació de tren convencional per veure el resultat de les obres que s’hi han fet per millorar l’accessibilitat a les andanes i que han costat quasi 700.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia