Infraestructures i serveis

L’Estat descarta enllestir l’estació de la Sagrera el 2020

El secretari d’Infraestructures afirma que les previsions del govern anterior “eren irreals” i obre una etapa de transparència

Promet 500 milions els pròxims dos anys per reactivar els treballs

Les obres de l’estació de la Sagrera de Barcelona no es podran enllestir el 2020, dins dels terminis que havia previst l’anterior executiu espanyol, perquè la data de final d’obres establerta pel govern de Rajoy era “irreal”. Així ho va anunciar ahir el secretari d’estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, després de la reunió del consell d’administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat.

La trobada entre Estat, Generalitat, Ajuntament, Adif i Renfe va servir per deixar clar que la nova infraestructura va per a llarg. “És millor anar pas a pas que parlar de dates”, va admetre Saura en ser preguntat per la data final en què es podrà enllestir la instal·lació. Tot i això, a la vegada es va mostrar disposat a obrir un període de “transparència i realisme” amb accions concretes sobre el desenvolupament del projecte.

En aquest sentit, Saura va indicar que, malgrat ser “una realitat que no estarà acabada el 2020”, fins a aquesta data el projecte “es posarà a licitació i s’invertiran 500 milions d’euros”, una quantitat que considera “molt respectable”.

En la trobada, el govern espanyol, la Generalitat i l’Ajuntament van acordar també donar un impuls a la nova estació de tren de Sant Andreu Comtal, amb la posada a licitació de les obres a partir de l’octubre, en un projecte que la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, qualifica de “fonamental”. La regidora va celebrar el canvi de tarannà del govern espanyol d’ençà de l’arribada de Sánchez, ja que des de l’Ajuntament es reclamaven “menys dates i més accions concretes”. 

Les obres de l’estació d’alta velocitat de la Sagrera van estar parades durant quatre anys i es van reprendre el 2017. Segons Sanz, fins al moment el projecte ha estat completat en “un 25% o 35%”.

Amb l’escenari del nou govern socialista governant a Madrid, el consistori barceloní també ha posat sobre la taula que es desenvolupin projectes específics per a l’entorn de la Sagrera i el barri de Sant Andreu, com ara el del parc Lineal, i que s’avanci en la construcció de l’estació en àmbits com ara els accessos, les estructures i la coberta.

El secretari d’estat va celebrar la “reactivació d’una operació tan important des del punt de vista de les comunicacions, la mobilitat, i de fer ciutat” i va donar valor a la “lleialtat i la col·laboració” de les tres administracions per fer-la efectiva.

“L’objectiu principal de l’acord entre les administracions és recuperar la confiança dels veïns i veïnes de la ciutat”, va indicar Sanz, interessada a remarcar que “el compromís amb la Sagrera és ineludible”. 

Per la seva banda, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, va mostrar en declaracions a l’agència Efe la “satisfacció” del govern català “pel bon funcionament de les obres” des que es van reprendre després de quatre anys estancades i va celebrar la “bona sintonia” entre les institucions després d’aquesta primera reunió, a la qual també va assistit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona