Urbanisme

Preveuen acabar la reconstrucció del pont del Dimoni a finals de febrer

Les tasques se centraran ara en la injecció de formigó a l’estructura principal

En una segona fase, hi col·locaran les plataformes de fusta i faran la plaça

Compte enrere per a la finalització de les obres del pont del Dimoni, al barri de Santa Eugènia de Girona. Per contracte, s’haurien d’haver acabat fa una setmana (2 de gener), però el projecte s’ha sotmès a alguna modificació a mesura que avançaven els treballs i es preveu que les obres s’allarguin un parell de mesos. Segons assenyalen els responsables de la reconstrucció, els veïns del barri santeugenienc tindran el reclamat pont del Dimoni a finals del mes de febrer. Així doncs, malgrat que visualment tot fa pensar que encara falten mesos per enllestir les obres, la reconstrucció està avançant a bon ritme.

Els operaris centren ara la seva feina en les dues bases que sostenen el pont a banda i banda del riu Güell. S’hi estan instal·lant uns ancoratges metàl·lics de barres que reforcen l’arc. Immediatament després, s’injectarà formigó per consolidar i aplanar l’estructura principal. Un cop es col·loqui aquesta capa, també es preveu enretirar els totxos que hi ha actualment damunt del centenar de dovelles del segle XIV, que són les originals que formaven el pont fa un grapat d’anys, tot i que el paviment d’empedrat original serà substituït per una solera de taulons de fusta amb reforços metàl·lics. Moltes de les dovelles s’han perdut amb el pas dels anys. L’amplada d’aquests taulons de fusta serà de 2,50 metres, tot i que, amb la col·locació de baranes interiors a banda i banda del pont, l’amplada lliure de pas serà de 2,20 metres.

No accessible

Una de les preocupacions que hi havia sobre l’obra era l’accentuat pendent que tenia el pont original, que s’ha corregit i s’ha rebaixat a un pendent màxim del 18%. Una reducció que s’ha fet aixecant parcialment el paviment dels extrems del pont. Tot i la correcció, malauradament aquest pendent excessiu del paviment del pont reconstruït fa que no sigui accessible per a cadires de rodes segons la normativa d’accessibilitat. D’altra banda, per evitar que les persones que hi transitin rellisquin, el projecte preveu disposar marxapeus metàl·lics entre els taulons de fusta.

LA DATA

02.01.19
És el dia
que per contracte s’haurien d’haver acabat les obres, però s’allargaran un parell de mesos.

Les passarel·les, ja fabricades

Per facilitar l’accés al pont es disposarà de dues passarel·les, també de paviment de fusta, que ja estan fabricades. La rampa o passarel·la oest té 26 metres de longitud i dos metres d’amplada, i un pendent del 3,5%. D’altra banda, la rampa o passarel·la est té 23 metres de longitud i també dos metres d’ample, amb un pendent més accentuat, del 4,8%. Aquestes passarel·les tindran dos tipus de baranes.

El projecte es complementa amb l’ordenació complementària de l’entorn. En una segona fase d’obres, es farà una plataforma de fusta paral·lela al riu Güell fins a la frontissa de la carretera de Santa Eugènia, a continuació de la plataforma est d’accés al pont del Dimoni. Així mateix, es convertirà la resta de plataforma oest de la frontissa del passeig d’Olot en una plaça urbanitzada complementària a la plataforma oest d’accés al pont del Dimoni.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia