Infraestructures i serveis

‘No és un vial’ recull 5.000 firmes i es veu fort per exigir la variant d’Olot

Proposa al nou alcalde anar plegats a reclamar a la conselleria de Territori que acceleri l’obra

Vol fer repàs dels compromisos per pacificar el trànsit

La plataforma No és un vial, és un carrer! d’Olot ha recollit 5.000 signatures de suport i es veu forta per proposar al nou equip de govern, de Junts per Catalunya, anar plegats a la conselleria de Territori i Sostenibilitat per reclamar que s’acceleri la construcció de la variant nord de la ciutat. De fet, els portaveus de la plataforma es reuneixen avui mateix amb el nou alcalde, Pep Berga, per fer-li aquesta proposta. Cal recordar que és la seva principal reivindicació –l’entitat, no obstant, prefereix parlar de circumval·lació, més que no pas de variant. Mantenen que aquesta nova infraestructura és clau per pacificar el trànsit a l’avinguda Sant Jordi, que ara fa de variant amb l’agreujant dels últims 10 anys de l’increment de trànsit amb l’obertura del túnel de Bracons. “No és un vial, és un carrer! volem proposar al nou consistori sumar forces i anar junts a la Generalitat a presentar el plec de signatures i fer-nos escoltar, tot exposant la necessitat que solucioni sense cap més demora el problema creat per ella mateixa quan fa 10 anys va obrir el túnel de Bracons sense donar continuïtat a aquella obra”, ha afirmat la portaveu de la plataforma, Duaita Prats.

En la reunió i a part del lliurament de les signatures, els representants de la plataforma volen també fer un repàs de tots els punts que reivindiquen, dels compromisos adquirits i dels terminis per dur-los a terme. “Volem conèixer quina serà la política urbanística del nou consistori, amb la petició que treballi perquè Olot sigui una ciutat tan verda com ho és el seu entorn”, ha conclòs Prats.

LA XIFRA

5.000
signatures
de suport a les seves reivindicacions ha recollit la plataforma en només tres mesos.

LA FRASE

La Generalitat ens deu la circumval·lació des que va obrir el túnel de Bracons fa 10 anys
Duaita Prats
PORTAVEU DE ‘nO ÉS UN vIAL’

Menys camions i més controls a l’avinguda

Els altres compromisos que l’Ajuntament d’Olot ha adquirit amb la plataforma són el tractament del ferm amb paviment sonoreductor, el control de pas de camions ajustat a normes, la revisió de la possibilitat del seu desviament total o parcial, la reducció de la velocitat amb controls reals i un enjardinament curós d’uns carrers. La construcció de la variant nord, no obstant, és, segons la plataforma, la solució definitiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona