Medi ambient

El bus turístic incorpora el primer vehicle elèctric

El model de dos pisos és totalment silenciós i té una autonomia de 170 km

Barcelona ha posat en funcionament el primer bus turístic de dos pisos 100% elèctric de l’Estat. El nou vehicle es va incorporar ahir al servei del Barcelona City Tour, titularitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que té una flota formada per quaranta autobusos que fan dues rutes per diferents punts amb atractius turístics de la ciutat. D’aquests, a més del nou vehicle elèctric, n’hi ha un d’híbrid que va entrar en funcionament l’any 2017 i la resta són de gasoil.

El bus té una autonomia de 170 quilòmetres que li permet estar en servei durant tota una jornada sense haver-se de carregar i és totalment silenciós a diferència dels convencionals. El vehicle ha costat 650.000 euros, el doble que una unitat dièsel, i té 76 places, 12 menys de l’habitual a causa a la instal·lació de les bateries a la planta baixa de l’autocar. Incorpora càmeres de visió 360º, que augmenten la seguretat activa i passiva del trajecte i carregadors USB per a dispositius mòbils a tots els seients. L’entrada en funcionament del bus elèctric ha suposat també l’adaptació de les instal·lacions de Barcelona City Tour per poder dur a terme la càrrega de les bateries.

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, va anunciar ahir durant la presentació del vehicle que l’objectiu és que el total de la flota pugui ser elèctrica en un termini de tres anys i que d’aquí a uns mesos s’incorporarà un segon vehicle 100% elèctric. Poveda va destacar l’esforç de les administracions en la millora de qualitat de l’aire i va recordar que durant el mandat 2016-2019, entre gestió directa i indirecta, l’AMB va renovar 450 autobusos. En aquest mandat l’objectiu és renovar, només en els serveis de gestió indirecta, 300 autobusos més que hauran esgotat la vida útil. Tots se substituiran per nous vehicles de baixes emissions o d’emissió zero i no s’adquiriran vehicles de motor dièsel.

Rosa Alarcón, regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, va remarcar el fet que la renovació de la flota porta implícita la creació de llocs de treball en l’àmbit industrial i representa millores per als veïns de Barcelona, que hauran de suportar menys soroll amb els busos elèctrics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona