Infraestructures i serveis

Pas més estret al vial Sant Jordi d’Olot perquè no s’hi corri

Reduiran l’amplada de la calçada del pont del carrer Zamenhof i n’eixamplaran les voreres

Els veïns ho havien demanat per tal de reduir la velocitat dels vehicles en aquest sector

La calçada del pont sobre el riu Fluvià del carrer Zamenhof, al vial Sant Jordi d’Olot, es farà més estreta per obligar els vehicles a reduir la velocitat. Actualment, l’asfalt ocupa una amplada de 10 metres (5 metres en cada sentit de circulació), mentre que amb la reforma en tindrà 7 (3,5 metres per cada sentit). Amb el canvi hi sortiran guanyant els vianants, ja que les voreres actuals tenen una amplada de 2 metres, que s’ampliarà a 3,5 metres. Entre la calçada i les voreres s’hi instal·larà un protector (una barana baixa cilíndrica) perquè els vehicles no envaeixin l’espai dels vianants. L’Ajuntament n’acaba d’aprovar el projecte, que puja a 82.000 euros.

Tram sensible

El pont, de 162 metres de llargada, es troba en un extrem d’un tram de carrer en pendent, una circumstància que facilita que tot sovint hi hagi vehicles que sobrepassin la velocitat permesa. Es dona la circumstància, a més, que pel carrer Zamenhof s’accedeix a una escola (la Bisaroques) i el volum de trànsit, que normalment ja és molt alt, s’incrementa notablement en les hores d’entrada i sortida del centre. D’altra banda, per les voreres del pont hi passen una part considerable de la mainada i les famílies que van o venen de l’escola.

La reforma havia estat reclamada pel col·lectiu No És un Vial, És un Carrer, l’associació que canalitza les protestes veïnals per l’ús dels carrers que formen el vial Sant Jordi com a variant.

L’alcalde, Pep Berga, va subratllar ahir, en la presentació de les obres, que ja s’han executat algunes propostes del col·lectiu, com ara la col·locació d’un asfalt que esmorteeix la fressa o la presència d’una unitat mòbil de control de la contaminació atmosfèrica. Entre les accions futures va esmentar la instal·lació d’un radar, del qual ara s’ha de triar el model.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia