Urbanisme

mobilitat

l'unió del tramvia

El RACC alerta que unir el tramvia per la Diagonal crearà un caos viari

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha advertit avui, amb un informe a la mà, que la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal que promou l'Ajuntament de Barcelona provocaran un autèntic maldecap viari. Segons l'estudi, s'empitjorarà el temps de viatge en autobús, així com el temps de sortida dels cotxes de Barcelona i, fins i tot, perjudicarà els vianants. Com a conseqüència d'aquestes circumstàncies empitjorarà la qualitat d'aire de la ciutat comtal. Els únics que estarien contents són els usuaris del tramvia, que es desplaçarien més ràpidament.

El RACC ha fet un estudi global que analitza 21 cruïlles de dues zones diferents: la de la plaça Francesc Macià, l'avinguda Sarrià i Urgell, i la de Balmes, Via Augusta i el passeig de Gràcia. L'informe conclou que la reducció d'òxids de nitrogen proporcionada pel tramvia, que substitueix quatre línies d'autobús, no compensa l'increment que suposa la congestió de trànsit de cotxes i la resta de busos. “Un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions. Demanem més temps, més estudis i més prudència”, ha reivindicat en roda de premsa el president de l'entitat, Josep Mateu.

Mateu ha assegurat que la seva entitat en aquest cas no pretén defensar els automobilistes, sinó la mobilitat general. El RACC, ha afegit, no és contrari a aquesta connexió, i és conscient que el cotxe privat desapareixerà del centre de les ciutats, però ha demanat a l'Ajuntament que a l'hora d'abordar aquesta obra, “la infraestructura més important després de les rondes”, qualsevol cosa que es faci “es faci molt ben feta”.

“No som contraris a la connexió dels tramvies, però tampoc som partidaris dels xecs en blanc. Si es demostra inequívocament que això millorarà la mobilitat no només dels usuaris del tramvia, sinó de la resta de la ciutat, i millora la qualitat de l'aire, endavant. Si no hi ha una resposta clara, un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions”, ha advertit el president del RACC.

L'entitat automobilística reclama més temps i estudis perquè “la ciutat es juga la Barcelona dels propers 50 anys”.

Estudis insuficients

Segons el RACC, els estudis que ha encarregat el consistori barceloní estan ben fets però no són prou. L'associació creu que s'han d'analitzar possibles solucions com alguns soterraments parcials amb túnels, per bé que admeten que això encariria el cost de la reforma, que no sembla una prioritat pels barcelonins.

Resposta municipal

L'Ajuntament no ha trigat a respondre, mitjançant el director del projecte de connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal, l'exconseller Pere Macias. El director ha afirmat que la reforma millorarà la mobilitat del transport públic, incloent l'autobús i que la del cotxe no empitjorarà. Macias diu sobre l'informe que alguns dels problemes que detecta el RACC ja fa temps que els té localitzats el consistori i que fa temps que treballa per trobar-hi solucions. En aquest sentit, ha explicat que s'avalua fer els autobusos per la traça del Tram en alguns punts concrets. Pel que fa al cotxe, s'estudien canvis semafòrics per evitar una major congestió.

Per la seva banda, el Partit Demòcrata, a l'oposició al consistori barceloní, ha constatat que l'informe del RACC confirma els seus “pitjors temors”. Joaquim Forn, portaveu del partit a l'Ajuntament, afirma que els estudis que ha fet el consistori “ estan esbiaixats i fets per justificar una obra que s'ha decidit tirar endavant per criteris polítics i no tècnics”. Forn entén que la connexió del tramvia “no només no solucionarà els problemes ambientals, sinó que en crearà més, i tindrà afectacions en la competitivitat de la xarxa de bus”. Ha trobat “indignant” que malgrat totes les advertències, el govern “s'entesti a tirar endavant un projecte de 200 milions d'euros sense consens”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona