Urbanisme

municipal

infraestructures

Projecten un pont de 146 metres a l'Onyar, a Girona

El pressupost mínim de la construcció serà d'1,5 milions d'euros

No s'executarà fins que es disposi del finançament, que es començarà a buscar aviat

Es preveu construir-lo al costat del tanatori

El govern de la ciutat ja té a punt el projecte del nou pont sobre l'Onyar que es preveu construir a l'altura del tanatori de Girona, al barri de Mas Ramada. Els representants dels veïns van trobar-se ahir amb els del consistori per veure per primer cop el projecte, que preveu la construcció d'un pont per a vianants de 146 metres de llargada i tres metres d'amplada, que unirà el sector est de la ciutat amb la zona del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona (UdG). Serà, de fet, el pont per a vianants més llarg de Girona. La passarel·la de Fontajau fa uns cent metres. Des de la banda del sector est, el nou pont naixerà a l'espai que hi ha entre el tanatori de Girona, darrere de la gasolinera, i les naus del costat (a tocar del carrer Palol d'Onyar).

El regidor d'Urbanisme de Girona, Joan Alcalà, recorda que la redacció del projecte era un compromís assumit per l'actual alcaldessa, Marta Madrenas, quan encara era regidora d'Urbanisme. En aquesta línia, no hi ha un compromís de construcció immediata, ja que el cost que es preveu és elevat: costarà, quan s'executi, un mínim d'1,5 milions d'euros, segons les valoracions tècniques. La setmana que ve l'Ajuntament té prevista una reunió amb l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) per mostrar-los el projecte i aconseguir el vistiplau de l'ens per poder avançar en la materialització del projecte.

Abans que el vegi l'ACA, però, ja l'han vist els representants veïnals. El president de l'associació de veïns de Mas Ramada, Eusebio Lavado, va expressar ahir la seva satisfacció pel projecte que els va ensenyar el govern de la ciutat: “El pont que es vol fer és important; ens agrada el projecte i es farà al lloc on el volíem”, va admetre.

Lavado va posar en relleu que és una infraestructura llargament reivindicada pels veïns del barri, i ara espera que es pugui construir com més aviat millor. En aquest sentit, un cop vist el projecte i veient el que costa, assegura que es posaran a la feina per trobar els diners “on sigui.”

Encara, doncs, sense una data ni tan sols aproximada per a la construcció del nou pont, Alcalà destaca que no és un projecte per deixar al calaix, sinó que es treballarà de manera immediata per posar-lo en marxa.

El finançament és, per ara, la principal dificultat que es planteja. Un cop rebut el vistiplau dels veïns, es posarà fil a l'agulla a la recerca del finançament per fer l'obra. El govern de la ciutat buscarà la participació d'administracions superiors, i també de la Unió Europea. En aquesta darrera línia de treball, Alcalà ja n'ha parlat amb el regidor responsable de l'oficina encarregada d'aconseguir fons europeus per al finançament de projectes a la ciutat, Narcís Sastre.

La voluntat expressada per Alcalà és que, un cop es faci el pont, es mantingui la passarel·la que es va fer l'estiu passat —l'obra es va acabar cap a l'octubre–. Pel regidor, la passarel·la està en un entorn natural agradable que pot ser un bon complement per al pont, quan el riu Onyar no vagi gaire ple.

LES FRASES

El projecte era un compromís del govern que ja hem complert, ara buscarem els diners per fer-lo
Joan Alcalà
regidor d'urbanisme de girona
El pont és una reivindicació històrica. Ens agrada el projecte i també el lloc on es farà
Eusebio Lavado
president de l'associació de veïns de mas ramada

LA XIFRA

3
metres
serà l'amplada de la infraestructura, que unirà el sector est amb el sector del Parc Científic de la UdG.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona