Urbanisme

trànsit

infraestructures

El túnel sota l’N-II a Figueres pren forma a poc a poc

No estan previstos talls a la carretera, tot i que sí la limitació parcial de la circulació per la seguretat

Els treballs per completar el túnel sota l’N-II, que permetrà connectar l’avinguda del Parc del Manol amb el polígon industrial de Figueres, han arribat a la fase més decisiva. De fet, des de la setmana passada, s’està avançant en la perforació del forat, de tal manera que, segons han assegurat fonts autoritzades de l’Ajuntament de Figueres, es confia que aquests treballs estiguin completats a mitjan mes d’agost. L’estructura de formigó que ha de donar consistència al forat ja està avançant des de fa dies, de tal manera que els camions ja retiren terra del talús.

La urbanització del vial que uneix la connexió entre l’avinguda del Parc del Manol fins al talús de l’N-II està ja gairebé completada, de tal manera que només falta l’asfaltatge definitiu. En les darreres setmanes s’ha estat completant els vorals del vial i s’ha fet la primera cimentació ferma. Aquesta connexió facilitarà l’accés en aquest espai i pot permetre relaxar la sortida de la carretera de Roses mentre estiguin inacabades les obres d’eixamplament.

Aquesta via connectarà el sud de Vilatenim amb el carrer Itàlia i la zona industrial, situats a l’altre costat de l’N-II. El traçat és de 550 metres i ara està aturat al peu del talús, i la seva funció serà enllaçar Figueres amb Vilatenim sense haver de passar per l’enllaç actual de l’N-II, sinó passant per sota del cinturó. A l’espai de connexió amb el passeig del Parc del Manol té ara una rotonda provisional per facilitar el trànsit.

El director general d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Xavier Flores, va explicar fa alguns mesos que s’ha acordat amb Foment, responsable de l’N-II, que no caldrà tallar el pas de vehicles en el moment en què s’hagi de fer el forat. Està previst que es limiti el trànsit, probablement habilitant la via per donar pas alternatiu i evitar els problemes que suposaria tallar el trànsit d’una via amb tanta circulació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona