Urbanisme

Municipal

Ple d’empreses volen fer la nova Oficina d’Atenció Ciutadana

Hi ha fins a 16 licitadors per al projecte de la Paeria de traslladar el servei als baixos de la seu de la Coell, a la rambla Ferran

La previsió és ampliar la desena de punts d’atenció amb quatre més

L’Ajuntament de Lleida ha rebut un total de 16 ofertes per a la construcció de la nova Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC).

Tant l’envergadura com el pressupost han atret moltes empreses petites i mitjanes, que ho poden assumir ja que es tracta d’una inversió de 190.000 euros amb una execució de 3 mesos, segons la documentació municipal. L’escassa convocatòria de concursos d’obres també provoca que les concurrències siguin altes.

En aquest cas, cal convertir els baixos de la Confederació d’Organitzacions Empresarials de Lleida (Coell) en la nova OMAC. La Paeria llogarà aquest espai, a la rambla Ferran 32, a la patronal lleidatana. Així, el trasllat de l’oficina ciutadana permetrà que els serveis de la Fundació del Paisatge i de l’àrea de Sostenibilitat es puguin instal·lar a l’edifici Pal·las.

L’objectiu de la Paeria és gairebé duplicar la superfície de l’OMAC i millorar la qualitat en l’atenció als veïns, amb més espai. Per tant, es passarà dels actuals 230 metres quadrats, a cap a 410. De la desena de punts d’atenció, es passarà a uns 14 o 15, i augmentaran un 40% els espais destinats a les gestions presencials dels ciutadans, segons el projecte.

L’OMAC ha quedat petita perquè durant els últims anys ha augmentat el nombre de tramitacions administratives i, per tant, també el nombre de gestions dels lleidatans, que en moltes ocasions es veuen obligats a fer llargues cues a l’edifici Pal·las.

El projecte preveu segregar els baixos del primer pis, que continuaran sent dependències de la Coell, i els baixos i el soterrani passaran a l’oficina municipal. Les obres que s’hauran d’executar són de menys envergadura donat el bon estat de l’espai i, sobretot, renovaran totes les instal·lacions elèctriques, de climatització, d’enllumenat i informàtiques i n’adaptaran els espais. La nova OMAC tindrà, a més dels punts d’atenció, un espai més reservat per a registre o gestions més confidencials, una oficina per als treballadors, un petit espai per a infants, la sala d’espera, el taulell d’entrada i recepció, el punt de vigilància de la Guàrdia Urbana i el despatx per al cap de l’oficina, entre altres dependències, i llocs de treball fora de l’atenció al públic. A la planta del soterrani hi haurà bàsicament l’arxiu.

Tota la gestió elèctrica i de climatització estarà informatitzada per buscar la màxima eficiència i estalvi energètics.

LA XIFRA

190.000
euros
són el pressupost d’execució per a la nova oficina municipal, que serà a la rambla Ferran, 32.

LA DATA

31-12-2017
és quan enllestiran les obres segons previsions municipals, ja que l’execució és de 3 mesos i les estan a punt d’adjudicar.
410
metres quadrats
són els que tindrà l’espai nou. Per tant, gairebé duplicarà l’actual, d’uns 230, a l’edifici Pal·las.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona