Urbanisme

municipal

urbanisme

La remodelació de la Meridiana s’iniciarà al juny des de les Glòries

La profunda transformació de la gran avinguda d’accés a Barcelona es farà primer fins al carrer Mallorca

El cost és d’11 milions d’euros i l’obra s’acabarà el març del 2019

Bona part de la Meridiana deixarà de ser en poc més d’un any una autopista urbana d’accés a Barcelona per convertir-se en una avinguda on predomini l’ús ciutadà, amb espais verds i de lleure, menys carrils de cotxes i potenciació del transport públic. L’anunciada transformació en profunditat d’una de les vies més importants de la capital catalana començarà el pròxim mes de juny en un primer tram que anirà des de la plaça de les Glòries fins al carrer Mallorca.

L’Ajuntament ja ha presentat els detalls a la Taula de Participació de la Meridiana i les obres, que costaran 11 milions d’euros, està previst enllestir-les el març del 2019. A pocs dies de les eleccions municipals, aquest pot ser, doncs, un dels projectes estel·lars del mandat del govern d’Ada Colau.

L’actuació en aquest primer tram, que va de les Glòries a Mallorca, inclou un tram de 800 metres de longitud. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, va destacar ahir que amb aquesta reforma “es guanyaran 58.000 metres quadrats d’espais verds”. Segons Sanz, la nova rambla de l’avinguda Meridiana respon a la voluntat dels veïns de mantenir un espai de trobada, que ara mateix és inviable perquè aquest espai “no reuneix les condicions per ser-ho”.

Corredor verd

L’equip de govern municipal justifica l’inici de la reforma per la banda de la plaça de les Glòries per “donar continuïtat al futur gran parc de la Canòpia –que s’està construint a les Glòries–, que donarà fruit a un nou corredor verd”. I també pel fet que els estudis indiquen que en aquest tram de la Meridiana són assumibles els canvis i limitacions del trànsit que es faran.

Com ja va avançar fa uns mesos l’equip de govern, l’avinguda veurà modificada la configuració dels carrils de trànsit amb canvis i alguna supressió. La tinenta d’alcalde de Mobilitat, Mercedes Vidal, assegura que la nova distribució de l’avinguda “no comportarà una aglomeració de cotxes als carrers pròxims a la Meridiana”.

D’una banda, en el tram Glòries-Aragó la calçada passarà a tenir dos carrils per banda –un per a vehicles i un carril bus–, una rambla central de 16 metres d’amplada amb espai per al passeig i arbrat, i voreres amples de 8,40 i 9,20 metres. A més, el carril bici serà segregat i se situarà a cada costat de la rambla.

Entre Aragó i València hi haurà tres carrils per banda, de manera que se n’eliminarà un d’entrada i un de sortida. En aquest cas, l’espai verd central serà de 9,50 metres d’amplada i inclourà un nou carril bici bidireccional. Les voreres s’eixamplen a una amplada d’entre 11,40 i 11,80 metres.

Per últim, el tram València-Mallorca tindrà tres carrils d’entrada i quatre de sortida –tres per a vehicles i un de bus– i se n’eliminarà un d’entrada, ja que ara n’hi ha quatre per sentit. L’espai destinat al vianant i la bicicleta serà igual que al tram anterior.

A la resta de la Meridiana es preveu fer accions puntuals mentre es fan estudis per la remodelació global, i durant l’agost d’aquest any es reduirà l’amplada dels carrils de circulació entre Mallorca i Fabra i Puig per poder ampliar la mitjana central.

LA DATA

Març 2019
és la data prevista
per a la finalització de les obres de reforma integral que es faran a la Meridiana de Barcelona.

LA XIFRA

11
milions d’euros
és el pressupost que tindrà la inversió per a la reconversió de la gran avinguda barcelonina.

LA FRASE

La reforma de la Meridiana respon a la voluntat dels veïns de tenir un espai de trobada
JANET SANZ
TINENTA d’ALCALDE d’urbanisme de l’AJUNTAMENT DE BARCELONA


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona