Urbanisme

Comencen la reforma del carrer de les Rotes, a Banyoles

S’hi eliminen les voreres i les places d’aparcament, hi haurà arbres i bancs per seure i la velocitat es limitarà a 30 km/h perquè es pretén que hi tinguin preferència els vianants i els ciclistes

L’Ajuntament de Banyoles acaba d’iniciar les obres de reforma urbanística del carrer de les Rotes per un import de 557.000 euros, que assumeix íntegrament el mateix consistori. És la inversió més important –econòmicament parlant– del final d’aquest mandat municipal. Els treballs es preveu que durin al voltant d’uns sis mesos.

Els canvis

El projecte s’emmarca en l’objectiu de l’Ajuntament d’anar transformant els carrers que connecten la zona de l’estany amb la resta de la ciutat. La reforma té, com a intervenció més notable, l’eliminació de les voreres per deixar tot el carrer a un sol nivell. Consegüentment, es perdran la quarantena de places d’aparcament que hi ha ara. Seguint el model estètic aplicat als carrers de la Barca i Estany, l’espai de pas dels vehicles es distingirà del dels vianants perquè tindran paviments diferents.

El sentit de circulació continuarà sent exclusivament cap al carrer de la Sardana. Els vehicles no hi podran circular a més de trenta quilòmetres per hora i, per evitar que s’hi corri massa, la calçada no serà una recta com ara, sinó que s’hi intercalaran a banda i banda uns espais amb bancs i altre mobiliari urbà, així com zones de càrrega i descàrrega, que obligaran els conductors a reduir la velocitat.

D’altra banda, s’hi plantaran arbres i es renovarà la il·luminació. “La idea és racionalitzar el trànsit i, tot i que hi podran passar cotxes, estarà pensat sobretot per als vianants i les bicicletes”, descriu el regidor d’Urbanisme, Albert Tubert.

El cost d’aquestes obres es pagarà amb el superàvit dels comptes municipals de l’any passat, que va ser d’uns 1,8 milions d’euros. La normativa al respecte obliga el consistori a dedicar aquests diners a inversions sostenibles des del punt de vista financer.

No és l’única inversió que s’ha fet o es farà amb el superàvit obtingut el darrer exercici. En el paquet hi figuren l’asfaltatge de carrers (250.000 euros), la millora de voreres (200.000 euros) i la reforma dels vestidors del camp de futbol vell (100.000 euros).

Un carrer del XIX

El carrer de les Rotes es va obrir el 1877, durant l’expansió de Banyoles cap al nord. El nom es refereix, segons els estudiosos de l’etimologia, a la mala qualitat per a l’agricultura que suposadament tenien els terrenys. En aquella dècada, el propietari de la zona, Jaume Brugada i Campderich, va establir pactes de dret d’ús amb diversos veïns perquè menessin algunes finques fins aleshores dependents del mas Teixidor. Va ser així que es va bastir aquesta via. Es va obrir des de l’actual carrer Llibertat i fins al 1891 no va arribar a l’actual carrer de la Sardana.

LA XIFRA

557.000
euros
és la quantitat per la qual s’han adjudicat les obres, que tenen un termini d’execució de sis mesos.

LA DATA

1877
és l’any
en què es va començar a obrir el carrer, que no es va completar fins al 1891.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona