Urbanisme

Arriben les dovelles del pont del Dimoni de Girona

El centenar de pedres antigues, que daten del segle XIV, ja estan alineades a la zona d’obres, a punt per ser col·locades sobre el pont

Els treballs ja podrien començar la setmana que ve

Les obres del pont del Dimoni de Girona ja avancen a velocitat de creuer. Després que fa dues setmanes es col·loqués l’estructura sobre el riu Güell, ara el projecte avança amb l’arribada de les dovelles originals. Han passat vuit anys des que l’any 2010 l’Ajuntament va treure la pols de les pedres que van formar el pont original i que d’aquí a poques setmanes es restituiran. N’hi ha cent quaranta, de les quals una, la número 111, és a la parròquia de Santa Eugènia. Les peces (un 90% de la construcció original) estaven emmagatzemades a l’edifici de les brigades, al polígon Mas Xirgu. Gran part ja estan alineades sobre la zona d’obres, a la cruïlla entre el passeig d’Olot i el carrer Riu Güell. Posades com una mena de croquis perquè d’aquí a pocs dies –molt probablement la setmana que ve– una a una tornin al seu lloc original i formin el tan desitjat pont del Dimoni. Per ara els operaris estan treballant sobre l’estructura que actualment està sobre el riu Güell enfilant unes barres de ferro que sostindran els rocs. Un cop col·locats com el joc del puzle, els responsables de l’obra començaran els treballs de cimentació. Cal tenir en compte que és un pont que aquest any faria 661 anys. El 1357 es va construir el pont; el 1968 es va desmuntar; el 1981 hi va haver el segon acord de reconstrucció i el 2010, el segon. Si tot va bé, a principis del 2019 serà una realitat. Tot i que el termini acaba el 2 de gener, és previst que les obres finalitzin unes setmanes més tard. Però el mal temps podria afectar el termini de les obres, ja que, si baixa un aiguat pel riu Güell, podria afectar els treballs.

El projecte inclou la reconstrucció dels dos arcs laterals, fets amb estreps de formigó, i també les dovelles del segle XIV i la paret de maçoneria tradicional. El pont farà uns 13 metres, en tindrà 4 d’altura (fins al punt més elevat) i dos i mig d’amplada. A més de la recuperació d’un element patrimonial, el consistori afirma que el segon objectiu del projecte és millorar la connexió de la zona per als vianants. En el projecte inicial es calculava un pressupost de poc més de mig milió d’euros i l’Ajuntament ja hi va destinar l’any passat una partida de 420.000 euros en els comptes, que se sumaven a partides anteriors que ja s’havien reservat.

L’alcaldessa, Marta Madrenas, assegura que es tracta d’un “símbol de la unió entre Santa Eugènia de Ter i Girona”. “Amb la seva recuperació culminem una de les grans reivindicacions veïnals de Girona i apostem per potenciar el patrimoni de tots els barris per construir un projecte global de ciutat”, afirma.

LA DATA

1357
és l’any
que es va construir; el 1968 es va desmuntar i el 1981 hi va haver el primer acord de reconstrucció.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona