Urbanisme

Estudien si anivellar Just Marlès de Lloret és viable

L’Ajuntament valorarà les solucions d’enginyeria que eliminin les dues cotes de l’avinguda en el concurs internacional del 2019

L’equip de govern admet que l’estat actual és una hipoteca

L’Ajuntament de Lloret de Mar estudia la viabilitat d’anivellar l’avinguda Just Marlès (coneguda popularment com la riera). Des que el 1990 es va acabar de cobrir, la via té dues cotes i la vorera està una quarantena de centímetres per sota de la calçada. L’equip de govern (CiU, el PSC i ERC-Avancem) busca solucions d’enginyeria per posar fi al desnivell, afirma el regidor responsable del pla operatiu, el republicà Jordi Orobitg.

Orobitg reconeix que la caixa del subsol de la riera [de Montbarbat] ha estat preparada “per preservar l’absorció de les aigües pluvials i absorbir els creixements puntuals i sobtats d’aigua. Creiem que això hipoteca l’avinguda, però és cert que un sol nivell requereix solucions hidràuliques”. Orobitg, regidor de Promoció Econòmica, assenyala que la voluntat de l’equip de govern és que el concurs “prevegi solucions estètiques i arquitectòniques i també d’enginyeria que permetin abaixar la cota garantint la seguretat del desguàs”.

Orobitg exposa que l’avinguda Just Marlès, la via amb més locals d’oci nocturn de la vila, té dues voreres, des d’on s’accedeix a la calçada amb unes rampes o escalons: “Això representa mig metre o més entre el llindar d’accés als edificis i la part central de la riera.” Per Orobitg, seria desitjable que “la cota fos el mínim per desaiguar”.

Orobitg exposa que a Barcelona hi ha uns col·lectors de grans dimensions d’aigües pluvials: “Per evitar inundacions, els col·lectors emmagatzemen aigua en volums molt importants que s’allibera gradualment i que també podria servir per a rec.” Admet, però, que “és profà en la matèria” i que les solucions les han de proposar els professionals.

“Obra no habitual”

Les bases del concurs estan al principi. “No és una obra habitual”, admeten fonts municipals. L’Ajuntament admet que qualsevol possibilitat ha de tenir en compte la normativa de l’ACA en desembocadura de rieres i s’ha d’ajustar a la nova llei de contractació pública, entre altres requisits.

L’Ajuntament destina 100.000 euros a un concurs internacional que convidarà enginyers, arquitectes i urbanistes per redactar un projecte bàsic que ajudi a definir la mobilitat de Lloret, que inclou les principals vies, és a dir, Just Marlès, els passeigs Agustí Font, Camprodon i Arrieta i Jacint Verdaguer i l’avinguda Pau Casals, i l’accés al poble per la C-63, des de la rotonda del parc aquàtic Water World.

LA DATA

16.01.16
va ser el dia
que va acabar el seminari internacional d’urbanistes, d’on va sorgir la idea de fer el concurs de mobilitat.

LA XIFRA

100.000
euros
és la partida destinada al concurs internacional de Lloret, que proposarà canvis en la mobilitat del municipi.

LA FRASE

El concurs hauria de preveure solucions per abaixar la cota garantint la seguretat del desguàs
Jordi Orobitg
Regidor responsable del pla operatiu de Lloret (ERC)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Irregularitats al Consorci de la Costa Brava

Girona
Societat

Els ajuntaments actuaran contra la publicitat sexista als espais públics

Barcelona

SOS Costa Brava alerta del nou POUM cristinenc

santa cristian / Girona
POLÒNIA

Compromís per la reducció de gasos contaminants

Les mesures per estabilitzar les platges entre Premià i El Masnou es podrien licitar el pròxim any

Mataró

Estimen en 12,3 milions l’impacte econòmic del Festival de la Porta Ferrada

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Els republicans no veuen un model de ciutat en el nou POUM de Banyoles

BANYOLES

Disputa de l’ACA i Platja d’Aro al Ridaura per un col·lector trencat

CASTELL-PLATJA D’ARO

Nou local municipal al centre de Vilabertran

VILABERTRAN