Urbanisme

Menys habitatges al projecte de sa Guarda a Cadaqués

Els promotors surten al pas de les crítiques i recalquen que s’ha reduït a la meitat el nombre d’habitatges projectats, 43 en lloc dels 104 inicials

Atribueixen l’oposició dels ecologistes a desconeixement

Els promotors del polèmic projecte urbanístic de sa Guarda a Cadaqués surten al pas de les crítiques. En declaracions a l’Agència Catalana de Notícies, el president de la junta de compensació de la urbanització projectada, David Dalmau, rebat les xifres que s’han fet públiques: la proposta final –que van començar a tramitar l’any 2008 i es va aprovar definitivament el 2013– no preveu 104 habitatges com s’ha anat dient, sinó que són 43 construccions úniques.

Dalmau detalla que va ser Urbanisme qui va demanar revisar el primer pla parcial –tot i estar aprovat el 2006– per aplicar criteris de sostenibilitat que incloïen, per exemple, edificar diferents tipus d’habitatges, limitar-ne l’altura, crear una estructura d’espais lliures que permetessin la formació de corredors verds, integrar els camins rurals antics i qualificar d’espai lliure el sòl del sector de més valor natural.

Segons expliquen els promotors a l’ACN, del pla parcial inicial a l’actual s’ha passat de 15.000 m² de zones verdes a més de 50.000 m², s’han reduït els 30.0000 m² de sostre inicials a 19.000 m² i s’ha reorganitzat tot el sector per protegir 15 quilòmetres de murs de pedra seca. “Els carrers s’integren amb l’entorn, no hi haurà voreres i es prioritza el vianant”, diu Dalmau. També destaca que es concentren les construccions a la part baixa per preservar la part més alta del turó.

Els promotors consideren que les crítiques dels ecologistes només poden respondre a dues premisses, o al desconeixement amb relació al projecte o a la mala fe. “Hem cuidat molt l’impacte paisatgístic, les construccions són de planta baixa i s’han de fer amb pedra de Cadaqués i amb criteris de sostenibilitat”, recalca el president de la junta de compensació, que assegura que les dimensions dels habitatges també canvien: abans es preveien uns 300 m² per immoble i ara, de mitjana, seran 150 m² i amb algunes cases agrupades. Pel que fa als 4.000 m² d’ús hoteler, Dalmau diu que no està clar com es definiran. “S’ha difós que serà un hotel de luxe quan encara no ho sabem; estem pensant més en un espai tipus balneari o spa per desestacionalitzar el turisme a Cadaqués”, hi afegeix.

“Obres legals i amb els permisos”

El projecte de sa Guarda està afectat per la moratòria, tot i que en aquest cas els promotors recalquen que l’aturada arriba quan ja tenen el permís d’urbanització i reparcel·lació –uns treballs que ja estan fent i que es preveu que durin entre 18 i 20 mesos– i només falten els permisos d’obres. “Aquestes obres tenen permís i són legals, qui diu que no és així està enganyant la població, perquè ja hauria vingut algú a aturar-les si no fos així”, insisteix Dalmau. Amb tot, sí que admet que la moratòria ha suposat un fre. Els promotors estan en espera de veure com es desenvolupa la moratòria urbanística però no descarten acabar reclamant pel greuge causat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona