Urbanisme

L’entorn del Camp Nou es renovarà la tardor que ve

Llum verd de la comissió de govern per començar unes obres que trencaran la barrera urbana del recinte esportiu

El FC Barcelona invertirà 28 milions en una actuació que abasta 111.000 m²

Les obres que han de transformar urbanísticament l’entorn del Camp Nou començaran, previsiblement, la tardor que ve, després que la comissió de govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment el projecte d’urbanització dels terrenys. Es renovaran més de 111.000 metres quadrats, un projecte que suposarà una inversió de 28 milions d’euros més IVA, que anirà a càrrec del FC Barcelona. L’objectiu de l’actuació és trencar la barrera urbana que representen les instal·lacions esportives i dotar la zona de més espai públic. Avança així la tramitació d’un nou planejament pendent des de fa anys, i que segons el govern municipal s’ha treballat amb el FC Barcelona i els veïns i entitats de l’entorn.

El conjunt d’actuacions permetrà crear un gran espai obert al voltant de l’estadi, ja que s’eliminarà la tanca exterior i els desnivells que hi ha ara i s’ampliaran els carrers de l’entorn per reordenar el pas de vehicles i de vianants. D’aquesta manera es crearà un recinte permeable, integrat al barri de la Maternitat i de Sant Ramon, que tindrà nous espais privats oberts a l’ús públic sense tancaments i s’oferirà un recorregut més amable entre la Travessera de les Corts i la Diagonal.

El traçat del carrer d’Aristides Maillol s’ajustarà i s’ampliarà l’espai públic que l’acompanya per connectar millor les instal·lacions. Així mateix es millorarà la secció del carrer de la Maternitat per connectar-lo millor amb l’avinguda Joan XXIII i la Diagonal. La secció del carrer Joan XXIII tindrà tres carrils i un carril bici, i s’actuarà també sobre els carrers Cardenal Reig, Gregorio Marañón, Menéndez Pelayo i la vorera del costat del Camp Nou de la Travessera de les Corts. En totes les intervencions es millorarà l’accés de vehicles i vianants i s’habilitaran carrils bici. També es crearan noves zones verdes al carrer d’Aristides Maillol i al voltant de la Masia, que incorporarà la rambla de pins de l’avinguda Joan XXIII.

Paral·lelament es continuarà treballant en la resta de la transformació prevista al voltant del Camp Nou, ja que caldrà fer subterrani tot l’aparcament que ara està en superfície per reduir l’impacte en la mobilitat dels dies de partit. També s’ha de renovar l’estadi i construir el Nou Palau Blaugrana, a més de fer noves edificacions a les cruïlles del carrer d’Aristides Maillol amb Joan XXIII i amb Travessera de les Corts.

El passatge de Conradí es preservarà

Redacció

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat un nou planejament per preservar el passatge de Conradí, a Gràcia, que fins al 1970 connectava els carrers de Sardenya i Sicília i que ara està tancat pel carrer Sardenya. El passatge té cases obreres construïdes entre el 1890 i el 1929. Algunes han desaparegut i d’altres presenten un important deteriorament. Per protegir i dignificar el passatge es qualifiquen les cases com a zona de conservació de l’estructura urbana i edificatòria i el passatge com a vial cívic, i es promourà la rehabilitació dels habitatges. El sòl corresponent a l’última parcel·la, la que tanca el passatge, es qualifica com a zona verda per augmentar la permeabilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona