Urbanisme

societat

trànsit

Alerten de l'excés de velocitat dels vehicles a Sant Daniel

Els veïns del barri gironí denuncien que el dèficit d'infraestructures bàsiques per a la circulació posa en risc els vianants

Volen més presència policial i que es revisi la mobilitat a l'antic poble

L'associació de veïns de Sant Daniel de Girona ha alertat de l'excés de velocitat amb què circulen els vehicles pels carrers del barri i de la manca d'infraestructures per garantir la seguretat dels vianants. L'entitat veïnal considera que el nombre de vehicles que circulen per Sant Daniel és excessivament alt en vista del que els carrers de l'antic poble poden suportar, i denuncia que aquest fet ocasiona situacions de risc. “Entra molta gent a Sant Daniel per accedir a la vall, anar a la font del Ferro, als Àngels o al castell de Sant Miquel. Hi ha famílies que van a peu i han de passar per la calçada perquè no hi ha voreres o són molt estretes, i cotxes i bicis que hi circulen a alta velocitat”, explicava ahir el president de l'associació de veïns, Rafa Serrano. Les queixes no es limiten a la situació de l'únic carrer d'entrada al barri, el de Sant Daniel, sinó que afecten bona part del seu entramat urbà.

Serrano afirma que és habitual trobar-se bicicletes i cotxes en direcció contrària als carrers, i denúncia l'existència de punts negres com el revolt del carrer Sant Daniel al xamfrà del monestir, arribant al camí dels Àngels. Considera que els indicadors de limitació de velocitat “són insuficients, poc visibles i sovint no es respecten.”

Un altre punt crític és al carrer del Tambor Ansó, que els conductors perceben com una carretera fora del nucli urbà i poc transitada, quan en realitat són nombrosos els vianants que hi passen —per la calçada, perquè no hi ha voreres— per anar a Sant Miquel o a la font del Ferro. La manca de places d'aparcament fa que alguns cotxes aparquin en zones on és prohibit, o directament damunt la vorera on n'hi ha, inhabilitant-la per als vianants. L'estretor de les voreres existents és un altre dels problemes, denuncien els veïns, ja que sovint no permeten el pas de cotxets ni cadires de rodes.

Mesures urgents

L'associació admet que el problema reclama intervencions a llarg termini i econòmicament costoses, però pensen que també es poden emprendre mesures més barates que reduirien els riscos. Demanen que s'indiquin més clarament els límits de velocitat dels carrers i camins i que es posin elements dissuasius per impedir altes velocitats, com podrien ser bandes rugoses. Als angles morts dels carrers, demanen que s'hi posin miralls angulars, i que la policia tingui més presència al barri per vigilar que es compleixin les normatives de circulació.

Els veïns volen també que s'elabori un estudi per millorar la mobilitat, que es redueixi el trànsit de vehicles motoritzats i que es creïn més zones exclusives per a vianants. Pel que fa al camí d'Ermessenda, que entra a la vall paral·lel al carrer de Sant Daniel, però per l'altra banda del riu Galligants, els veïns es queixen que l'accés és complicat, amb moltes escales per accedir-hi i sense llum —se'ls ha dit que no se n'hi pot posar perquè es tracta de sòl no urbà.

Esperen solucions

L'Ajuntament de Girona va fer un projecte per millorar l'accés a Sant Daniel i fer-lo més segur. El projecte incloïa la creació d'una passera per damunt del riu per als vianants. Els veïns, però, van presentar al·legacions al projecte, ja que consideren que les prioritats que s'hi marcaven no eren les que pertocava. Segons el president de l'entitat, van mantenir una reunió amb l'actual alcaldessa, Marta Madrenas, quan encara era regidora d'Urbanisme, la qual els va dir que redactarien un nou projecte que s'adeqüés a les seves demandes —tenint en compte, és clar, els condicionants tècnics i econòmics dels treballs a realitzar–. Serrano afirma que, de moment, no han tingut notícies que s'hi hagi començat a treballar.

Per la seva banda, la regidora de barri de Sant Daniel, Eva Palau, admet que hi ha un problema a resoldre pel que fa a la mobilitat al barri, i que cal estudiar solucions que siguin econòmicament i urbanísticament viables a curt termini. Una de les mesures podria ser l'establiment d'algun tipus de control d'entrada de cotxes a Sant Daniel, per limitar-lo. Avisa, però, que mesures de més importància, com l'eixamplament de determinades voreres, no serà, per ara, possible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona