Urbanisme

Municipal

Fil a l'agulla al projecte de carril bici entre el viaducte i el carrer Nou, a Girona

El govern comença els tràmits per contractar les obres d'un dels trams més reclamats

Es continua treballant per ampliar la xarxa en d'altres sectors

El govern de Girona ja ha encetat el procés de licitació de les obres del futur carril bici entre la travessia del Carril, a tocar el viaducte, i el carrer Nou. La junta de govern local va aprovar la setmana passada l'inici de l'expedient, i es preveu que els pròxims dies comenci el termini de presentació d'ofertes d'un carril bici molt reclamat pels usuaris de la bicicleta a la ciutat. El projecte enllaçarà, de fet, la terminació del carril actual a Santa Eugènia, al viaducte, amb el carrer Nou, travessant vies d'alta densitat de trànsit com la plaça Marquès de Camps i la gran via de Jaume I. El primer tram, des de la travessia del carril fins a la plaça Marquès de Camps, suposarà la supressió d'un carril dels cotxes (ara n'hi ha dos i una filera d'aparcament). La vorera s'eixamplarà, es trauran els arbres i s'hi afegirà el carril per a bicicletes diferenciat de la vorera de vianants, seguint el model ja existent a Emili Grahit. L'obra implicarà una remodelació de la plaça Marquès de Camps. Les bicicletes passaran per darrere l'actual estació de Girocleta i continuaran per la vorera –també ampliada– entre la plaça i Jaume I. Es posarà un semàfor i un pas de vianants nou per evitar creuaments per travessar pel semàfor actual.

El carril, doncs, ha de permetre millorar la convivència entre les bicicletes, els vianants i els cotxes al sector, i regular i ordenar els espais de circulació d'uns i altres amb una millora de la seguretat. Tot i ser un tram curt (menys de 300 metres), el cost és elevat pel remenament urbanístic que suposa. Es preveu que costi uns 300.000 euros. S'espera que les obres comencin durant la tardor.

Altres carrils en marxa

El projecte és un nou pas endavant en l'extensió gradual de la xarxa pedalable de Girona, que s'està desenvolupant per diferents sectors actualment. Un és el carril entre els carrers de Pedret i de Sant Joan Bosco, de 2,3 quilòmetres, que l'Ajuntament confirma que estarà acabat al setembre. Amb un pressupost de 63.161 euros, transcorrerà pel vial lateral dels carrers i serà en sentit Pont Major d'ús exclusiu per a les bicicletes, mentre que en direcció al centre de Girona serà compartit amb la resta de vehicles. El tram és, de fet, una primera fase que ha de continuar amb la connexió amb Campdorà. La previsió és que l'any vinent el carril s'allargui fins al pont de l'Aigua, amb una actuació d'1,1 quilòmetres amb un traçat independent dels vehicles, que recorrerà en tot moment per la riba dreta del Ter.

El regidor de mobilitat, Joan Alcalà, va destacar ahir que, més enllà de les connexions de la xarxa, aportarà una major seguretat als estudiants que es desplacen en bicicleta fins a l'institut Carles Rahola. Està també en obres el carril que recorrerà el viaducte per sota, des de la plaça Poeta Marquina i la travessia del Carril (és el tram que està en obres en aquests moments) fins al pont de Pedret.

LES XIFRES

227
metres
serà la llargària del nou tram de carril bici. Tindrà, però, un cost de pràcticament 300.000 euros.
2,3
quilòmetres
farà de llarg el tram de carril bici que s'està construint als carrers de Pedret i de Joan Bosco.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona