Urbanisme

Municipal

Roda de Ter tira endavant la rehabilitació del centre històric i de l'aparcament

Amb els vots a favor de l'equip de govern (IPR i ERC) i el vot contrari d'ERC, s'aproven inicialment els dos projectes

S'està buscant més finançament

L'Ajuntament de Roda de Ter va donar el vistiplau a l'aprovació inicial del projecte de rehabilitació del centre històric (carrer Pere Almeda-plaça Major) i a la construcció d'una nova planta a l'aparcament municipal en el ple de dimarts, amb els vots a favor de l'equip de govern (IPR i CiU) i els vots en contra d'ERC. El regidor d'Urbanisme, Antoni Escarrabill, explica: “És el punt de partida per arrencar els dos projectes, que ja tenim molt a punt per començar-hi a treballar.”

Les dues actuacions estan relacionades, ja que la rehabilitació del centre històric suposarà treure d'aquesta zona 25 places d'aparcament que després es recuperarien creant-ne 56 de noves a l'aparcament municipal que hi ha darrere de l'ajuntament, amb la construcció d'una nova planta. ERC ja va manifestar en el ple del mes de març la seva disconformitat amb el projecte i recordaven que “una bona gestió de la zona blava permetria no haver d'ampliar pàrquings”. Pels republicans, fer créixer l'aparcament no és una prioritat necessària en el context econòmic actual, tenint en compte els diners que s'han de demanar a la Diputació de Barcelona mitjançant les meses de concertació. En el cas de la nova planta de l'aparcament, la inversió calculada és de 473.293,98 euros i per a la rehabilitació del centre històric, de 432.690,10 euros en total.

Escarrabill matisa: “Són dos projectes necessaris però no ho farem de pressa i corrents, no és una obra per fer a tot córrer com diu ERC.” Entre altres coses, perquè el 100% del finançament no està garantit. “Amb les meses de concertació no en fem prou i hem de buscar altre finançament.” En total, segons ell, la Diputació els aportaria uns 450.000 euros en total, que podrien servir per a la rehabilitació del centre històric, però, com diu ell, “si no tens partida no hi ha obra”, i, per tant, caldrà recórrer a les anualitats dels anys 2017 i 2018.

LA FRASE

Són dos projectes necessaris però no ho farem de pressa i corrents, no és per fer a tot córrer
Antoni Escarrabill
regidor d'urbanisme de roda de ter

Objectiu: racionalitzar el trànsit

Escarrabill diu, contradient ERC, que aquest projecte fa dos mandats que consta en el programa. Tenen clar que cal racionalitzar el trànsit del centre i s'han de treure vehicles, decisió que “a la gent li ve de nou”. La setmana passada l'Ajuntament es va reunir amb els veïns, que van demanar més d'una àrea de càrrega i descàrrega per a les botigues i voreres amples, entre altres millores.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona