Urbanisme

municipal

mobilitat

Premià de Mar té el 65% de les voreres poc accessibles

Ho revela la diagnosi sobre la mobilitat al municipi elaborada per la Diputació, prèvia a la redacció d'un pla en aquest àmbit

Ara s'engegarà un procés participatiu perquè la ciutadania pugui fer les seves aportacions

El 65% de les voreres de Premià de Mar tenen problemes d'accessibilitat, o dit d'una altra manera: no són prou accessibles. Aquesta és una de les dades que revela la diagnosi de l'estudi sobre la mobilitat al municipi elaborat per la Diputació. Aquesta diagnosi serveix per conèixer els tipus de desplaçaments dels usuaris de vehicles privats, bicicletes i transport públic, el nombre de vianants i quina és la seva mobilitat, així com les opcions d'aparcament als diferents barris.

En aquest sentit, el document també posa de manifest que el 22% dels vehicles que passen la nit aparcats a Premià de Mar no tenen el domicili fiscal al municipi. Altres ítems obtinguts assenyalen que cada dia entren a la població vora 15.000 vehicles privats i que prop de 20.000 passen al llarg de la jornada per l'N-II. Quant a les places d'aparcament, Premià de Mar disposa de 14.800 espais dedicats a aquesta finalitat, entre els públics i els privats. Pel que fa al transport públic, l'estudi mostra que diàriament el fan servir 11.000 viatgers. El tren és el més utilitzat davant les línies interurbanes d'autobús. Finalment, una altra de les consideracions que destaca aquest estudi és l'ús reduït de la bicicleta que es fa al municipi. Amb aquestes dades a la mà, l'alcalde accidental de Premià de Mar, Miquel Àngel Méndez (CiU), considera que “a partir d'aquí es valoraran les actuacions que cal fer comptant amb la participació ciutadana”. Méndez posa com a exemples d'on intervenir la gestió integral de l'aparcament i “analitzar quins carrers es podrien destinar a vianants”.

Ara, a mitjan setembre, començarà el procés perquè les entitats i la ciutadania puguin dir-hi la seva i fer aportacions al pla de mobilitat. Cal recordar que el 2015 van començar els treballs per elaborar un pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS) al municipi, i durant tot aquest temps s'han fet diverses accions que han permès obtenir una primera diagnosi sobre quins són els hàbits de mobilitat als carrers de Premià de Mar.

“Un cop s'hagin fet els processos participatius pertinents, ens agradaria tenir llestes algunes línies d'actuació amb vista a principi del 2017”, manifesta Méndez, que considera que fins al 2018 “no es podrà donar sortida a les inversions en les quals s'ha de destinar més despesa”.

LA FRASE

Es valoraran les actuacions que cal fer comptant amb la participació ciutadana
Miquel Àngel Méndez
Alcalde accidental de Premià de Mar


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona