Serveis

El govern de Girona busca patrocinador del servei de Girocleta per reduir dèficit

La partida municipal és de 195.000 euros l'any i els abonats hi aporten uns 40.000 euros

La publicitat es posaria a les cistelles de cada bici i a l'estació

L'equip de govern de la ciutat de Girona busca patrocinadors per al servei de lloguer públic de bicicletes, que es va batejar com a Girocleta. L'objectiu és que l'empresa interessada pugui posar publicitat a cadascuna de les bicicletes, així com a les estacions que hi ha repartides per la ciutat i reduir així el dèficit que té el servei per al consistori.

El regidor de mobilitat, Joan Alcalà, avança que des de l'àrea de mobilitat s'ha passat a contractació la petició perquè la Girocleta pugui dur publicitat. El responsable municipal indica que la municipalització de tota la gestió ha estat un èxit i “ara oferim un bon servei i el sistema funciona i obrim la possibilitat de les empreses a anunciar-se”. Les proves que s'han fet permetrien que les bicis portessin publicitat a les cistelles, però també s'ha provat canviar el parafang del darrere per introduir-hi la marca en qüestió si calgués.

Alcalà indica que no s'han fixat un cost per a la publicitat, però l'objectiu és reduir el cost que suposa per a les arques municipals. El consistori destina una partida de 195.000 euros al servei, però els més de 1.400 abonats a la Girocleta n'hi aporten uns 40.000, un fet que deixa un dèficit d'uns 155.000 euros. Tot i això, Alcalà recorda que “també tenen dèficit els busos o els hospitals, però com també passa amb la Girocleta, és un servei que cal donar perquè aporta bons beneficis a la mobilitat de la ciutat”. Cal tenir present que de mitjana es fan entre 600 i 800 viatges diaris, per bé que al maig es van superar els 1.000, que van suposar un record d'utilització en un sol dia.

LES XIFRES

1.421
abonats
tenia el servei de Girocleta en el primer trimestre d'aquest any i s'ha consolidat el servei.
1.000
viatges
es van fer en un sol dia amb Girocleta en un dia de maig, establint un rècord per al servei.

En marxa des de l'any 2009 i amb 14 punts

La Girocleta va entrar en servei el setembre de l'any 2009 i des d'aquell moment ha anat incorporant estacions fins a tenir les catorze actuals. L'estació més cèntrica de plaça Catalunya és la més utilitzada i concentra el 15% dels viatges, seguida del centre cívic Pla de Palau, amb un 11% de serveis, i de les de Renfe i la plaça Miquel de Palol amb un 10%. Les dues últimes s'han estrenat a Can Ninetes i la plaça del Barco.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona