Infraestructures

Es ratifica el tancament de l'aeròdrom d'Alfés

Malgrat el revés del Suprem, de moment la Generalitat no el desmantellarà

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de la Generalitat contra el tancament de l'aeròdrom d'Alfés, dictaminat el setembre passat pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). La darrera instància judicial a la qual podia recórrer la Generalitat assegura que la sentència del TSJC va ser “lògica i raonable” i no hi aprecia cap indici “d'irracionalitat o arbitrarietat”. La sentència del TSJC anul·lava una part del pla d'aeroports de Catalunya 2009-2015, que mantenia l'activitat de l'aeroclub i que va ser impugnat davant del tribunal per l'entitat ecologista Ipcena el 2009. El TSJC donava la raó als ecologistes i n'exigia el tancament, perquè considerava que l'activitat de l'aeròdrom és incompatible amb la protecció de l'espai natural, especialment un cop inaugurat l'aeroport d'Alguaire. L'aeròdrom està inclòs en una zona d'especial protecció dels ocells, i és la zona estepària més important del país. Des del setembre i malgrat la sentència del TSJC, l'activitat de l'aeroclub s'ha mantingut, ja que la Generalitat, propietària de l'aeròdrom, va decidir no desmantellar-lo fins que es pronunciés el Suprem. L'aeroclub té presentats dos recursos contra el tancament, un davant el TSJC i un altre davant el Suprem.

Precisament, ahir la conselleria de Territori es va limitar a valorar així el revés judicial: “Esperarem els resultats dels recursos presentats per l'aeroclub i complirem el que dictaminin.” Per contra, Joan Vázquez, portaveu d'Ipcena, ha assegurat: “Els recursos de l'aeroclub formen part d'un procediment diferent i, a més, estan presentats fora de termini. La Generalitat té dos mesos per complir la interlocutòria del Suprem i el nostre advocat així li ho exigirà.” L'entitat ecologista lleidatana considera que la posició de la Generalitat hauria de ser defensar “els interessos generals, en lloc dels d'una entitat privada”. I hi ha afegit: “L'aeroclub de Reus fa servir l'aeroport de Reus i el de Girona, el de Girona. Per què a Lleida és diferent? Perquè hi ha un pacte tàcit entre els principals partits, que ja fa 29 anys que dura.” Segons ell, “la Generalitat, en lloc de conservar un espai protegit, es dedica a destruir-lo, pressionada per l'aeroclub”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona