Infraestructures

Encadenada popular a Sant Andreu per l'estació de tren

Els veïns reclamen la nova estació de rodalies de Sant Andreu Comtal i denuncien els problemes d'accessibilitat de l'actual

L'Ajuntament de Barcelona exigeix a Foment l'inici urgent de les obres

Fa anys que els veïns del barri barceloní de Sant Andreu esperen la finalització de la nova estació de rodalies de Sant Andreu Comtal, un projecte lligat a les obres de l'alta velocitat a la Sagrera, que avancen al ralentí. La situació els exaspera i ahir es van encadenar de manera simbòlica a l'entrada de l'actual estació per reclamar
a les tres administracions responsables del projecte –l'Ajuntament, el Ministeri de Foment i la Generalitat– que es posin d'acord per tirar-lo endavant. “Fa més de vuit anys que esperem que les obres es desencallin i n'estem farts; les condicions de l'estació actual són lamentables”, va denunciar el vocal d'urbanisme de l'Associació de Veïns de Sant Andreu de Palomar, Pau Maduell.

L'acte reivindicatiu es va dur a terme durant la festa major del barri i va incloure una recollida de signatures i un espai perquè els veïns dibuixessin l'estació que volen. L'actual, ubicada en un edifici històric construït el 1854, no té ascensor, i una passarel·la alçada que va per sobre de les vies obliga els usuaris a pujar i baixar les escales. “L'estació té greus problemes d'accessibilitat per als usuaris amb mobilitat reduïda i per als que van amb bicicletes, amb cotxets o amb equipatge per anar a l'aeroport”, va explicar Maduell. Els veïns asseguren que els diners no són cap impediment per fer l'estació, ja que els set milions que s'hi destinen estan en mans d'Adif, i creuen que és una qüestió de voluntat política.

Suport de l'Ajuntament

L'acte va rebre el suport de la regidora del districte de Sant Andreu, Laia Ortiz, i de representants d'altres forces polítiques. Ortiz va recordar que l'alcaldessa, Ada Colau, va reclamar de bon començament a la ministra Ana Pastor el desbloqueig de Sant Andreu Comtal com a peça clau per poder reurbanitzar progressivament l'entorn. “El govern espanyol va dir que al setembre hi hauria la posada a licitació i som al desembre; ara ja és una presa de pèl. Nosaltres, al costat dels veïns, continuarem exigint l'inici urgent d'aquestes obres”, va afirmar. La regidora hi va afegir que el que s'està demorant és la negociació amb les constructores per l'impagament d'altres obres –va recordar que aquest no és un problema de Barcelona– i va assenyalar que una part d'aquesta inversió s'està destinant fora de Catalunya. Ortiz va afirmar que el govern municipal continuarà insistint en la via del diàleg i no va oblidar que estem en plena campanya de cara a les eleccions del 20-D. “Creiem que és la ciutadania la que políticament ha de castigar els governs que han abandonat Barcelona i les inversions que són necessàries per a la quotidianitat dels veïns”, va advertir.

El Poblenou vol la unió dels tramvies per la Diagonal

Mentre els veïns de Sant Andreu preparaven l'encadenada a l'estació, a la Diagonal la Comissió de Mobilitat del Poblenou i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) reivindicaven la unió del tramvia per l'avinguda. Veïns i entitats van utilitzar pedres blanques per formar la frase “Tramvia per tota la Diagonal” a la gespa que hi ha entre les vies i van voler evidenciar el suport social que té la connexió, que Ada Colau vol tirar endavant.

“Fa més de deu anys que tenim el Trambesòs i el Trambaix, però va quedar pendent una connexió de menys de quatre quilòmetres que al Poblenou solucionaria moltíssim la mobilitat”, va explicar Sílvia Casorran, de la comissió de Mobilitat. Des del barri, va dir, triguen una hora a travessar la ciutat en autobús, i fins i tot en metro, ja que l'L4 té “una pèssima connexió amb la resta de línies”. “A més, l'accessibilitat que ofereix el tramvia per a persones amb mobilitat reduïda no la tenim amb cap altre transport públic”, hi va afegir.

La PTP fa anys que defensa la unió del tramvia entre Glòries i Francesc Macià i acaba de presentar un complet estudi per tirar-la endavant. “Estem demanant un canvi en la política de mobilitat, que el transport públic tingui prioritat en superfície i alta capacitat, perquè a la Diagonal el sistema d'autobusos amb carril bus està exhaurit”, va explicar el seu president, Ricard Riol. La connexió, va dir, dóna com a resultat un transport públic ràpid a l'avinguda i permet alliberar autobusos per destinar-los als barris amb la nova xarxa de bus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona