Infraestructures

Enllestit el carril bici entre Sant Joan de Palamós i el límit amb Sant Antoni

El recorregut discorre en paral·lel a la riera Aubi i pretén fomentar l'ús de la bicicleta en lloc del cotxe

Fa dos quilòmetres i l'obra ha durat quatre mesos

L'Ajuntament de Palamós ja ha habilitat els dos quilòmetres de recorregut del nou carril per a ciclistes, que abasta tot el perímetre oest de l'àmbit urbà de Palamós, bona part del qual passa en paral·lel a la riera Aubi. El traçat connecta la via verda del Tren Petit, a Sant Joan, amb el sector del Mas Gorgoll i el límit amb Sant Antoni de Calonge. L'obra s'ha completat en quatre mesos i ha costat 71.000 euros –de què 19.000 aportats pel consistori i Vies Verdes i els 52.000 restants, amb una subvenció de la Generalitat.

El nou itinerari per a bicicletes se suma al que ja tenia el municipi en l'àmbit de la ronda de l'Est i que connecta amb la zona de Castell i els municipis de Mont-ras i Palafrugell. El traçat, a banda dels usos més lúdics i esportius, vol afavorir l'ús d'aquest vehicle i fomentar la mobilitat amb mitjans que no contaminin.

El tram entronca en l'enllaç amb la via verda que passa per la zona de la Rutlla Alta, al polígon industrial de Sant Joan. Des d'aquest sector, el carril bici segueix pel carrer de Rafel Savalls i, a través d'un pas habilitat sota el pont d'accés de la C-31, mena cap al carrer d'Arnau Sa Bruguera i ressegueix, posteriorment, amb un tram de superfície de sauló, la riera Aubi i la carretera C-31 fins al pont Eiffel, on travessa el tram de la carretera C-256 i enllaça amb la zona de Mas Gorgoll. El recorregut passa, finalment, per la piscina coberta mancomunada, al límit del terme municipal de Palamós, on ja connecta amb la via verda de Calonge-Sant Antoni.

Amb la construcció d'aquest nou tram de via verda s'ha aconseguit unir l'anella que formen ara els dos ramals que envolten amb carril bici bona part de la trama urbana de Palamós.

Enjardinament, pendent

En la segona fase del projecte, que el municipi espera poder executar pròximament, estan previstes les tasques d'enjardinament i embelliment de tot el nou traçat ara construït.

LA XIFRA

71.000
euros
han costat els treballs per condicionar els dos quilòmetres de recorregut, que han durat quatre mesos.

Es manté el pas pel polígon, tot i les queixes

En l'exposició pública del projecte, diversos veïns i empresaris del polígon de Sant Joan van proposar que el vial resseguís en paral·lel a la riera, però el municipi ho va descartar perquè complicava la tramitació –permís de l'ACA– i calia expropiar –malgrat que s'havia ofert la cessió d'una part de la franja. Els afectats qüestionaven la distorsió entre el pas de ciclistes davant guals per on entren i surten camions, també dies festius. S'ha reforçat la senyalització al tram de més risc i s'ha separat el carril de les naus, però es manté l'escepticisme dels industrials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona