Infraestructures i serveis

Transports

El tram Tàrrega-Cervera de tren, per carretera a l'estiu

L'anul·lació del trajecte ferroviari serà entre el 4 de juliol i el 2 de setembre a causa d'obres de millora d'un terraplè situat entre la capital de l'Urgell i Granyanella

Entre el 4 de juliol i el 2 de setembre, l'execució d'obres de millora i condicionament d'un terraplè situat entre els termes municipals de Tàrrega i Granyanella (Segarra) obligarà a interrompre la circulació ferroviària en el trajecte Tàrrega-Cervera de la línea R-12 Barcelona-Manresa-Lleida. Durant el període d'obres, Renfe ha establert un servei alternatiu per carretera entre Cervera i Tàrrega i ha decidit avançar els trens amb sortida des de Tàrrega en direcció a Barcelona 20 minuts per poder mantenir els horaris dels trens que surtin des de Cervera en direcció a Barcelona.

Segons els responsables de Renfe, el dispositiu inclou personal d'informació i atenció al client que orientarà els usuaris a les estacions de Tàrrega i Cervera en el transbordament bus-tren o viceversa. Per garantir aquest servei alternatiu, Renfe disposarà de serveis d'autocar per transportar els viatgers afectats.

Adif està executant des de l'11 d'abril, amb una inversió superior als 820.000 euros, les obres de condicionament i adequació d'aquest terraplè, de 400 metres de longitud, amb l'objectiu de consolidar l'estat d'aquest element de la infraestructura, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a la circulació dels trens. Un cop acabades les obres, es podrà suprimir la limitació temporal de velocitat existent en aquest punt; d'aquesta manera s'aconseguirà reduir els temps de viatge.

Des de l'11 d'abril fins ara, Adif ha dut a terme treballs previs consistents en el desviament i protecció d'instal·lacions de seguretat, senyalització i comunicacions, així com el moviment de terres, la col·locació d'una escullera, l'execució d'estructures a la part inferior del terraplè per augmentar la seva base i la neteja del drenatge.

La interrupció de la circulació és generada per la necessitat de treballar a l'interior de la infraestructura. Durant el període d'interrupció del servei, s'aixecarà la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), es rebaixarà la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'executarà la nova plataforma i es muntarà la superestructura.

L'última fase, que no tindrà afectació en el trànsit, consistirà a culminar els treballs complementaris de reposició dels elements de la superestructura de via i de les instal·lacions ferroviàries, així com en operacions per garantir els òptims paràmetres geomètrics i de funcionalitat.

Els usuaris podran consultar tota la informació sobre aquesta modificació del servei als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.es i www.adif.es (apartat “estat de la xarxa”), al telèfon d'informació 900 41 00 41, a les app Rodalies de Catalunya i Adif en tu Móvil, així com a les xarxes socials (@rodalies, @adif
i @renfe).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona