castelldefels
L'aparcament del passeig marítim serà de pagament
L'Ajuntament estudia la implantació de la zona blava o verda al carrers més propers a la platja i espera poder-la aplicar aquest estiu
Els residents al municipi estaran exempts del pagament
Els caps de setmana d'estiu els carrers més pròxims a la platja de Castelldefels, que té una longitud d'uns cinc quilòmetres, són caòtics pel que fa a l'aparcament. L'excés de visitants fa que nombrosos vehicles aparquin a les voreres i als guals dels veïns, un fet que provoca molèsties als residents i problemes circulatoris. L'Ajuntament, que encapçala des de fa unes setmanes el popular Manuel Reyes, vol reduir aquests problemes i fer que els visitants col·laborin en el manteniment dels carrers amb la implantació d'una taxa de pagament. Els serveis tècnics estan estudiant la millor fórmula, que podria ser la creació de zones blaves, com fan molts municipis costaners a l'estiu, o de zones verdes a l'estil de Barcelona. “Sorprèn que a tot arreu es pagui per aparcar a primera línia de platja i que a Castelldefels sigui gratuït i a més caòtic, amb vehicles amuntegats als laterals de l'autovia i a sobre de les voreres i als guals”, assenyala l'alcalde. Els veïns, en tot cas, estaran exempts del pagament, segons Reyes. Els que paguin l'impost de tracció mecànica a Castelldefels rebran, segons estudia l'Ajuntament, un distintiu que els alliberarà del pagament. “El que ve de fora embruta la nostra platja i necessita serveis. Per tant és lògic que l'Ajuntament els cobri una petita taxa per l'estacionament que ajudi a reinvertir en el front marítim de Castelldefels”, considera Reyes. La mesura es vol aplicar com més aviat millor, aquest estiu si és possible.
Pàrquing provisional
La voluntat de l'Ajuntament és reordenar l'aparcament a la platja, i estudia altres mesures com l'adequació d'un solar municipal com a pàrquing provisional. Es tracta d'una parcel·la de 20.000 metres quadrats al carrer Mèxic el destí de la qual s'està estudiant. Durant la revetlla de Sant Joan es va usar com a pàrquing provisional. Ara l'Ajuntament preveu adequar-la perquè es pugui utilitzar durant l'estiu com a aparcament per a un miler de vehicles.
Dins del pla per millorar el trànsit a la platja el consistori s'està plantejant si el sistema d'aparcament en bateria actual és la millor opció. El govern anterior va canviar el sentit a l'hora d'aparcar en bateria, de manera que els cotxes ara han de recular per aparcar per sortir frontalment a la carretera i fer la incorporació més segura. Molts conductors, però, acaben aparcant de cara i envaint el carril contrari, i això provoca problemes de circulació.
LA FRASE
El carril bici, a la platja
R.M.B.Un carril bici uneix el carrer 11 amb Gavà pel passeig marítim, i ocupa un dels dos carrils per on transitaven els vehicles a motor fins fa uns mesos. Això és per al nou govern un error, ja que dificulta el trànsit i no és un carril gaire utilitzat pels ciclistes, que prefereixen circular pel tram del passeig que transcorre per la sorra, arran de mar. L'alcalde entén que el més lògic és que els ciclistes disposin d'un espai al passeig de vianants sense entorpir els que van a peu. La convivència de les dues activitats es resoldria amb una ampliació del passeig, un fet que té l'oposició del Ministeri de Medi Ambient en virtut de les distàncies que marca la llei de costes. L'Ajuntament espera que l'Estat rectifiqui i permeti l'ampliació.