Acesa pagarà els 70 milions que val la prolongació de l'autopista fins a Lloret
La concessionària no apujarà el peatge de Palafolls i preveu recuperar-ho amb l'augment del trànsit
El govern català va aprovar ahir un conveni amb Acesa per afavorir les comunicacions viàries a la Costa Brava sud i la connexió futura amb l'autovia A-2. El document estableix les condicions per a la reinversió de fins a 100 milions d'euros procedents de beneficis que té Acesa amb la concessió de l'autopista. D'aquests 100 milions, Acesa en destinarà 70 a la construcció de la prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar. Aquesta prolongació té uns set quilometres de longitud i es planteja com una via d'un carril per sentit. Ajudarà a treure trànsit del centre de Lloret, però hi ha un sector de la societat lloretenca preocupada per l'impacte ambiental que pugui tenir a Sant Pere del Bosc. El projecte de traçat encara s'està redactant, però la construcció podria començar l'any vinent. Aquesta carretera, a més de donar continuïtat a la C-32 cap a la Costa Brava, servirà de variant o alternativa a la GI-682, que enllaça Tordera amb Blanes.
Acesa preveu recuperar la inversió gràcies a l'augment de trànsit i destaca que el model és el mateix que a l'AP-7. S'espera haver recuperat la inversió el 2021, però s'inclou un mecanisme de compensació en cas que no fos així. «És un mecanisme que funciona». afirmen.
Notícies relacionades

Reclamen que es retiri el projecte de l'A-2 a Figueres

Fogars cobrarà l'IBI de l'autopista
