Infraestructures i serveis

L'estació reformada de FGC a Gràcia guanyarà una andana i espai al vestíbul

Per fer-ho possible, la via que baixa del Tibidabo s'unirà a la principal abans d'entrar a l'estació

La reforma de l'estació de Gràcia amb l'objectiu d'ampliar les andanes i el vestíbul així com de millorar l'accés a tots els passatgers suposarà un canvi integral de la infraestructura. Les andanes passaran de dues a tres –les actuals tenen 4 metres d'amplada i les noves en tindran 4,45 la del costat del Besòs; 10,5 la central, i 7,35 la del costat del Llobregat–. Per fer possible aquesta ampliació, s'eliminarà una de les quatre vies existents. La línia del Tibidabo, que avui disposa de dues vies en exclusiva, només mantindrà la de pujada, al costat del Besòs –la de baixada s'unirà a la via principal abans d'entrar a l'estació–. El vestíbul actual té 250 m² i el nou s'ampliarà fins als 1.500 de manera que desapareixeran els passadissos que hi porten perquè els accessos conduiran directament al vestíbul. La reducció de la plataforma de vies i el trasllat de la subestació elèctrica permetrà guanyar l'espai que es necessita per encabir els ascensors i ampliar les escales. La nova estació tindrà tres ascensors per a persones de mobilitat reduïda. L'un permetrà l'accés fins al vestíbul des de la cruïlla entre la Via Augusta i el carrer Marià Cubí. Els altres dos connectaran el vestíbul amb les andanes. Hi haurà quatre escales mecàniques mentre que les escales fixes que enllaçaran el vestíbul amb les andanes laterals tindran dos metres d'ample i quatre les que enllaçaran el vestíbul amb l'andana central. La ventilació i il·luminació de les andanes es farà amb una estructura penjada al sostre.

Al voltant de 34 milions i més de dos anys d'obres

El Departament de Política Territorial publicava ahir la licitació de les obres, que tindrà un pressupost aproximat de 34 milions. El termini per executar-les és de 26 mesos perquè el govern les ha plantejat per fases amb l'objectiu de minimitzar les afectacions al servei ferroviari així com al trànsit viari i de vianants de la superfície. Preveient que l'obra s'adjudicarà a finals d'any, el govern calcula que podria estar enllestida els primers mesos del 2013. L'obra la finançarà l'empresa pública Tabasa a compte del seu pressupost. La reforma també suposarà la renovació de les instal·lacions elèctriques així com de les comunicacions, la senyalització i la catenària. La sortida d'emergència també serà nova i se situarà al costat de mar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.