Infraestructures i serveis

transports

El govern insta Adif i Renfe a evitar situacions de caos per avaria

La descoordinació entre les dues empreses de Foment preocupa els nous responsables de Rodalies

Manel Nadal demana que els trens sense megafonia no circulin

Primera estirada d'orelles a Adif i Renfe des que es va concretar el traspàs de Rodalies. Els responsables del Departament de Política Territorial van mantenir ahir una reunió amb les cúpules d'Adif i Renfe a Catalunya. La trobada, ja prevista abans de les avaries de la setmana passada, va servir per demanar explicacions a les dues empreses públiques del Ministeri de Foment per les avaries de les últimes dues setmanes i per la falta de coordinació entre elles.

Un responsable del departament ho resumia així: “Cal un cop de puny sobre la taula”. A banda de la proximitat electoral, que obliga a extremar les precaucions per evitar més col·lapses, des d'Obres Públiques hi ha una certa preocupació per l'actitud de les dues companyies, que s'intenten carregar el mort mútuament. El problema no és nou. De fet, durant els caos del 2007 i el 2008 les dues empreses mantenien un enfrontament per evitar responsabilitzar-se de les avaries.

Per tot plegat, el govern va demanar ahir que es redoblin els esforços de coordinació per evitar que l'avaria d'un o dos trens acabi comportant una paràlisi gairebé absoluta de la xarxa. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va explicar que s'està treballant en aquesta direcció, però va reconèixer que un dels problemes és que “la inversió en la infraestructura avança més lentament” del que es voldria.

Darrere dels problemes de fiabilitat de la xarxa durant les darreres setmanes hi ha la falta de subministrament elèctric. En aquest sentit, el Pla de Rodalies 2008-2015, per exemple, no incloïa cap previsió de pressupost per a la millora de les subestacions de la xarxa. Tot i que Adif està duent a terme algunes millores, com ara la de Sant Adrià, l'alimentació d'alguns punts de la xarxa no és prou redundant. És per aquest motiu que quan falla alguna estació es produeixen pujades i baixades de tensió en diferents punts de la xarxa.

Nadal, però, també va fer un toc d'atenció a Renfe. El secretari de Mobilitat considera que els dos trens que van quedar aturats divendres passat als túnels de Barcelona, “no haurien d'haver circulat si no tenien bé el sistema de megafonia”. Tot plegat, doncs, va ser objecte de revisió en la trobada a tres bandes d'ahir.

LA XIFRA

2
trens de rodalies sense megafonia van quedar encallats divendres passat als túnels de Barcelona.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.