Infraestructures i serveis

sitges

Les millores a l'estació de Garraf acabaran al febrer

Adif inicia les obres per construir el nou pas inferior dotat d'ascensor i rampa amb l'objectiu de millorar l'accessibilitat a l'estació

Avui només hi haurà dos trens per hora entre Vilanova i Barcelona

Les obres de millora de l'estació de trens del nucli de Garraf finalitzaran a finals del febrer del 2011, segons l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). El projecte inclou la construcció d'un pas inferior que disposarà d'un ascensor i una rampa amb paviment antilliscant que han de permetre una millora de l'accessibilitat a les instal·lacions. El nou pas s'executarà mitjançant la construcció de marcs prefabricats de formigó que s'instal·laran prèviament al desmuntatge de les vies.

Aquesta setmana han començat els treballs per desviar els serveis (electricitat, etc.) que passen per la zona que es veurà afectada per les obres, i la previsió és que els dies 15 i 16 de gener es col·loqui el calaix de formigó. Un cop estigui acabat, el pas inferior comunicarà l'andana de la via 3 amb l'andana que comparteixen les vies 1 i 2. Les millores a l'estació de Garraf, que pertany a la línia de rodalies de Catalunya R2 Sud, amb un recorregut entre Sant Vicenç de Calders i l'estació de França, suposa una inversió de 2.423.673 euros.

Canvis en el servei

El procés de construcció comporta modificacions en les vies fins al 17 de gener. Les obres, però, s'han planificat perquè només afectin el servei ferroviari dues jornades: avui, i el 15 de gener. Els viatgers entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú disposaran de només dos trens per hora i sentit; la resta del servei mantindrà la seva freqüència habitual. Per obtenir més informació cal trucar als telèfons 902 41 00 41 y 902 320 320, o consultar els webs www.gencat.cat/rodalies, www. renfe.com, o també www.adif.es.

Millores a les andanes

Una de les actuacions que també han inclòs les obres de millora de l'estació i que ja pot apreciar-se és l'augment de l'alçada de les andanes. Actualment, se situen en els 68 cm, per tal de facilitar l'accés als trens. Així mateix, s'ha instal·lat paviment podotàctil i itineraris per configurar una ruta accessible amb senyalització de canvis de nivell, escales o accés a ascensors per a persones amb discapacitat.

Altres de les obres incloses en el projecte de Garraf són la instal·lació d'evacuació d'aigües pluvial, la renovació d'instal·lacions d'il·luminació, seguretat i protecció civil, i la col·locació d'un grup electrogen per al nou ascensor. La redistribució de l'aparcament per tal d'incorporar places destinades a persones amb discapacitat, i la instal·lació d'ancoratges per facilitar l'estacionament de bicicletes són altres mesures que també formen part de l'actuació. Segons l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, les tasques de millora que s'estan executant al nucli de Garraf “permetran millorar l'accessibilitat i la qualitat del servei que es presta al ciutadà”.

LA XIFRA

2,4
milions d'euros és el cost
de les obres de millora que l'Adif realitza a l'estació de Garraf.

LA DATA

02.07.10
és la data
en què va iniciar-se la remodelació, que ha inclòs l'augment de l'alçada de les andanes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.