Infraestructures i serveis

infraestructures

S'atura fins al 2013 l'obra de Rodalies a l'aeroport

Fins d'aquí a dos anys el conseller de Territori no preveu que la Generalitat tingui diners per fer cap carretera nova

Recoder diu al Parlament que aturarà alguna estació però no tuneladores a l'L9

El Ministeri de Foment no té intenció de començar la construcció de la nova línia de Rodalies a l'aeroport del Prat fins al 2013 tot i que l'obra està adjudicada des de l'any passat. Aquesta és una de les poques concrecions que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va fer ahir en la seva compareixença al Parlament. I és una concreció sobre una obra que no li correspon a ell executar.

Recoder, que assumeix una gegantina conselleria d'Infraestructures i Medi Ambient, ja ha deixat clar fa dies, i ho tornava a dir ahir als diputats, que el seu departament no pot prendre decisions importants d'obres fins que no hagi analitzat amb profunditat les conseqüències financeres i de calendari que té prendre-les. Perquè la consigna prioritària és clara a tot el govern de la Generalitat: estalviar diners on es pugui. Per exemple, el govern acabarà el desdoblament de l'Eix Transversal, l'Eix Diagonal i el desdoblament de la C-17 entre Manlleu i Ripoll, que haurà de continuar pagant els propers anys.

Però, a més, haurà d'acabar de pagar obres ja fetes, com l'autovia de Reus a Alcover, l'eix del Llobregat i els eixos Vic-Olot i Maçanet-Platja d'Aro. Recoder no censura que aquestes obres s'hagin hagut de fer amb peatges a l'ombra o mètode alemany de pagaments posposats.

“Potser tocava fer-ho”, afirma, però també deixa clar que això deixa la Generalitat sense recursos per començar carreteres noves fins al 2013. Però no dubta, en canvi, a censurar els “malabarismes financers” que l'anterior govern ha fet per continuar la construcció de l'L9 de metro, on ell creu que “s'ha estirat més el braç que la màniga. Hi ha actuacions d'impossible finançament no només en les condicions actuals sinó també discutibles en temps de bonança econòmica”. Pel que fa l'L9, el conseller de Territori referma que no es construirà fins més endavant alguna de les estacions, tot i que al Parlament ja no ha plantejat la possibilitat d'aturar alguna de les tres tuneladores que treballen en l'obra, sinó tan sols l'opció d'alentir el ritme de construcció.

Nous horaris a Rodalies

Sí que ha anunciat una reestructuració enguany dels horaris a Rodalies i Regionals de Catalunya, així com una anàlisi de futur. Recoder ja va dir que no signaria el contracte programa que mantindria Renfe a Rodalies fins al 2015. El que faran enguany és estudiar els diferents models de contractació i gestió de serveis ferroviaris de viatgers de diverses regions europees per triar el que més convé a Catalunya i decidir aleshores si Renfe continua.

Moltes d'aquestes obres [viàries] es fan pel mètode alemany i exhaureixen la disponibilitat de recursos fins al 2013
Amb la construcció de la línia L9 de metro s'ha estirat més el braç que la màniga
Lluís Recoder
conseller de territori de la generalitat
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.