Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Adif refarà els carrers fets malbé per les obres del TAV

Reparar els espais afectats dels sectors Güell-Devesa i Fontajau de Girona costa uns 2,5 milions d'euros

El primer tram on començaran les obres són el carrer i la plaça Tomàs Mieres

Unes setmanes abans que la tuneladora Gerunda comenci a perforar el segon túnel per sota la ciutat, l'Ajuntament ja ha concretat amb Adif quins són els espais urbans malmesos per les obres que la companyia haurà de reparar, i que tenen un cost aproximat de 2,5 milions d'euros. Les obres de reconstrucció començaran pel carrer i la plaça Tomàs Mieres, a tocar del viaducte del tren convencional entre els carrers Santa Eugènia i la ronda Ferran Puig. L'Ajuntament volia que el carrer Tomàs Mieres fos de vianants, però les peticions dels veïns els han portat a projectar-lo parcialment de vianants, per permetre així el pas de vehicles. Com que Adif ja no ha de fer cap més intervenció en aquesta zona, les obres començaran de manera immediata.

Hauran d'esperar una mica més els altres carrers que cal reparar. Són el passatge de la Farinera Teixidor, els carrers Bernat Boades, Francesc Rogés i Ramon Turró. Les reparacions en aquests carrers hauran d'esperar fins a mitjan estiu perquè hi ha pous del TAV que han d'estar oberts quan passi la tuneladora, per si cal injectar més formigó al terreny. El passatge de la Farinera Teixidor es refarà completament i amb un paviment diferent de l'actual. Pel que fa al carrer Francesc Rogés, es farà tot nou. S'eixamplaran les voreres (2,9 metres una banda i 1,70 a l'altra), a més de disposar aparcaments al llarg de tot el carrer en un costat. L'actuació al carrer Francesc Rogés deixarà el carrer tal com es va deixar el carrer Ramon Turró en les obres recents que van servir per reurbanitzar-lo. Pel que fa al carrer Turró, caldrà també refer-lo per deixar-lo tal com estava abans de les obres del TAV. Pel que fa al carrer Bernat Boades, s'arreglarà la vorera nord i es refarà la zona enjardinada. Pel que fa al barri de Fontajau, s'urbanitzarà la zona esportiva, que és el lloc per on es traurà la Gerunda quan el túnel estigui perforat. A la rambla Xavier Cugat hi va una sortida d'emergència del túnel. No s'aixecarà per damunt del terra de la rambla, però. Al sud de la ciutat es refaran els carrers que més freqüenten els camions de les obres, i que han malmès l'asfalt. Seria, sobretot, un sector de Mas Xirgu, la carretera de Santa Coloma i el carrer Oviedo.

LES XIFRES

2,5
milions d'euros
és el cost aproximat de refer els carrers de Güell-Devesa i Fontajau malmesos per les obres.
1,7
quilòmetres
de llargada farà el túnel que es començarà a foradar a inicis d'abril per sota la ciutat.
625
metres lineals
fa l'estació del TAV soterrada que s'està construint a l'altura del parc Central de Girona.

Una vintena de veïns visiten la tuneladora

L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, i la regidora d'Urbanisme, Isabel Salamaña, van acompanyar ahir a una vintena de veïns dels carrers Josep Maria Gironella i Bisbe Sivilla a visitar les obres del TAV. Els veïns van ser alguns dels que han tingut més participació en els grup de seguiment de les obres, i que d'aquesta manera van poder veure la feina que s'està fent i escoltar les explicacions dels tècnics. Els visitants van baixar fins al fons de l'estació subterrània que s'està construint i recórrer-la fins a l'extrem nord. Des d'aquest punt van poder veure els 100 metres d'allargada de la tuneladora, visitar la sala de control i acostar-se a la part frontal de la Gerunda. Els visitants van mostrar molt d'interès a saber com funciona la màquina i els procediments de perforació, així com les garanties de seguretat que ofereix.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.