Infraestructures i serveis

Menys trens a la línia de rodalies del Maresme per les obres a la Sagrera

Aquest cap de setmana i el vinent, la línia R1 de rodalies de Catalunya, que uneix el Maresme amb Barcelona perdrà la meitat de trens per les obres de trasllat de les vies al tram de la Sagrera, una actuació prèvia a la construcció de l'estació del tren d'alta velocitat (TAV). L'R4 entre Sant Vicenç de Calders i Badalona també resultarà afectada. Els dissabtes 10 i 17 de juliol, només dos trens per hora i sentit uniran Mataró i l'Hospitalet de Llobregat a l'R1. En canvi, per facilitar la mobilitat als passatgers que es desplacen a les platges, es mantindran els quatre trens per hora de les nou del matí fins a les dues del migdia en direcció al Maresme i de dos quarts de quatre de la tarda a les vuit del vespre de tornada cap a Barcelona. Pel que fa a l'R4 sud, els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'Hospitalet de Llobregat i els passatgers que vulguin continuar fins a Badalona hauran de fer transbord a l'R1.

Els diumenges 11 i 18 de juliol, les modificacions són unes altres i menors. A la línia R1 tan sols deixaran de circular els trens que surten de Mataró en direcció a l'Hospitalet a les 4:57 i 5:53 del matí. Pel que fa a l'R4 sud, només se suprimiran els trens que surten de Badalona a les 6:16 i 6:25 del matí. El trasllat de les vies actuals alliberarà l'espai per a la construcció de la infraestructura de l'estació de la Sagrera i garantirà el manteniment del servei de rodalies i regionals mentre durin les obres del TAV entre la Sagrera i el nus de la Trinitat, un tram de 4,2 quilòmetres que suposarà la reforma ferroviària i urbanística més important de Barcelona pels propers anys.

Sant Andreu, amb el TAV

El consell plenari de Sant Andreu va aprovar dimarts, amb els vots favorables d'ICV-EUiA i el PSC i els vots en contra de la resta dels grups, una proposició que dóna suport al projecte de construcció del túnel del TAV. La proposició aprovada, presentada pels ecosocialistes, dóna ple suport al Ministeri de Foment en la seva decisió de no aturar ni retardar el calendari d'execució de les obres i recorda que l'Audiencia Nacional ha denegat l'aturada de les obres per cinquena vegada. Sant Andreu subratlla la importància de l'estació de la Sagrera i de la seva connexió amb Sants «com a element motor de la transformació del districte».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.