Infraestructures i serveis

Serveis

La via verda Anglès-Bescanó, no apta per a aficionats

Les obres de substitució de la canonada entre el Pasteral i Montfullà han obligat a canviar el traçat

En alguns trams, el desnivell de la ruta alternativa arriba al 16%

Per als que feien habitualment la ruta Anglès-Bescanó en bicicleta seguint la via verda que transcorre en molts trams paral·lela a la carretera, ja fa mesos que el traçat s'ha convertit en una gimcana de dificultat elevada.

Les obres que està fent l'ACA de substitució de la canonada entre el Pasteral i l'ETAP de Montfullà han obligat a redibuixar el traçat de la via verda, que és part de la ruta del carrilet Olot-Girona, però aquest traçat alternatiu obliga a travessar la carretera en diversos punts i, a més, hi ha trams amb desnivells que arriben al 16% (el Tour de França no té cap port que arribi a aquest percentatge). La nova via, doncs, és lluny del camí planer que hi havia abans que comencessin les obres. La dificultat considerable del nou traçat fa que la ruta no es pugui considerar una via verda, com s'exposa al lloc web del consorci.

Els usuaris d'aquesta via han presentat queixes formals al consorci, omplint formularis d'incidències, i també s'han queixat per telèfon. “Ens consta que, a més, hi ha gent que s'ha queixat directament als ajuntaments, o a les empreses de lloguer de bicicletes”, va explicar ahir el gerent del consorci, Emili Mató. Les queixes es produïen no només pels desviaments, sinó perquè en alguns casos la senyalització era confusa.

El consorci va traslladar les queixes a l'empresa encarregada de les obres, i la senyalització s'ha reforçat i millorat. Ningú no es pot perdre si segueix les indicacions, però malgrat tot, la passejada continua sent complicada. Per això la setmana passada el consorci va proposar a l'empresa un altre traçat alternatiu, estudiat conjuntament amb l'Ajuntament de Bescanó, que té un desnivell força més suau però amb seccions que són a la carretera.

El possible nou traçat

El nou traçat proposat comença en una cruïlla a Anglès i continua per una carretera amb poc trànsit en direcció a Bonmatí, cap al nucli de Constantins. Passada la fàbrica Casademont, es continua per una pista asfaltada cap al veïnat de Constantins, i després es continua per una pista de terra en direcció a Sant Gregori fins que es travessa el Ter per una passera propietat d'una empresa de la zona. Les obres van començar la tardor de l'any passat i haurien d'acabar al desembre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.