Infraestructures i serveis

infraestructures i serveis

Bellvitge i l'Hospitalet, estacions finals des del sud

Rodalies i regionals provinents del sud enllaçaran amb l'L1 de metro a l'Hospitalet i els Ferrocarrils a Bellvitge per entrar a Barcelona

El tall d'agost del tram de Sants afectarà 150.000 viatgers diaris

Bellvitge i l'Hospitalet de Llobregat seran aquest mes d'agost les estacions terminals de les línies de rodalies i regionals que operen pel corredor litoral del Garraf i l'interior de Vilafranca del Penedès. Els passatgers que vulguin entrar a la ciutat de Barcelona hauran d'enllaçar amb la línia L1 de metro a l'estació de l'Hospitalet i amb els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a l'estació de Bellvitge, i a l'inrevés a la tornada. Juntament amb l'anul·lació temporal de la línia de l'aeroport, que substituiran busos llançadora des de l'estació de Sants, aquestes són les afectacions principals del tall que tindrà lloc entre el 4 i el 27 d'agost al corredor d'entrada a Sants per les obres de cobriment de les vies.

Cada quart d'hora, els trens de la línia R4 de rodalies provinents de Sant Vicenç de Calders pel corredor de Vilafranca finalitzaran el recorregut a l'estació de l'Hospitalet de Llobregat, el mateix que faran cada mitja hora els combois de les línies regionals R13, R14, R15 i R16 provinents de Lleida, Valls, Tarragona, Reus, Tortosa i Riba-roja. Tots els trens arribaran per la via 1, des d'on els passatgers que vulguin accedir al centre de Barcelona hauran de sortir al carrer, recórrer uns metres i entrar a l'estació adjacent de Rambla Just Oliveras de l'L1 de metro. Unes indicacions amb fletxes blaves els indicaran l'itinerari. En sentit contrari, quan surtin de Barcelona de tornada a casa, hauran de retornar a l'estació Rambla Just Oliveras, des d'on faran l'itinerari invers indicat amb fletxes grogues fins a l'estació de Renfe. Els trens de rodalies sortiran per la via 3 i tots els regionals per la via 2. Renfe preveu que durant aquest mes seran 31.000 viatgers els que faran aquesta connexió diària a l'R4 i 16.000 als regionals del Camp, l'Ebre i les Terres de Ponent.

La línia R2 sud de rodalies provinent de Sant Vicenç pel corredor del Garraf finalitzarà el recorregut a l'estació de Bellvitge. Des de la via 2, els passatgers sortiran a peu pla de l'andana al carrer veí per una porta habilitada especialment per a aquesta operació d'agost. Un corredor de vianants senyalitzat un altre cop amb fletxes blaves creuarà en 40 metres el tram de carrer que separa l'estació de Renfe de Bellvitge i l'estació de FGC del Gornal. Des d'aquesta, els passatgers podran dirigir-se en set minuts de tren a la barcelonina plaça d'Espanya. Per sortir de Barcelona en direcció a Sant Vicenç de Calders el recorregut serà a la inversa, senyalitzat amb fletxes grogues i amb sortida dels trens per la via 0 a Bellvitge.

El tram d'R2 nord que uneix l'estació de Sants i l'aeroport quedarà interromput a l'agost i els passatgers podran accedir al Prat amb autobusos llançadora que sortiran cada quinze minuts de la parada exterior a l'estació de Sants emplaçada a la cantonada nord-est de la plaça de Joan Peiró. Renfe calcula que aquests busos traslladaran diàriament 12.000 passatgers de manera directa fins a la terminal T1 de l'aeroport. Cada bus estacionarà després a la T2 abans de tornar a Sants. Per informar els passatgers dels itineraris, hi haurà 320 informadors treballant en tres torns en els punts principals de l'afectació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.