El pont de Príncep de Viana de Lleida s'obrirà al març

Els operaris han començat aquest dilluns al matí a demolir els nou pilars provisionals sobre els quals se sustentava fins ara el nou pont de Príncep de Viana de Lleida ja que els nou tirants d'acer que aguantaran l'estructura estan ja col·locats. L'alcalde de la ciutat, Àngel Ros, ha visitat les obres i ha anunciat que a finals de gener estarà enllestit el pont però que no s'obrirà al trànsit fins al març ja que primer s'han de fer proves de resistència i enllestir la pavimentació dels carrers amb què connectarà als dos marges del riu Segre. Aquest dilluns s'ha pogut comprovar també que ja s'han començat a pavimentar les voreres i que s'està treballant en la il·luminació d'aquest pont «únic al món».

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha visitat aquest dilluns al matí les obres del nou pont de Príncep de Viana i ha explicat que ara els treballs se centren en retirar els pilars provisionals que sustentaven el pont per tal que s'aguanti només pels tirants, tal com estava previst.

Concretament s'han començat a demolir els nou pilars provisionals col·locats quatre a cada costat i un al centre. A més, també s'està treballant en la il·luminació i en la urbanització del pont com ara les voreres o les baranes, per tal que estigui finalitzat entre finals de gener i començaments de febrer.

L'obertura del pont però no serà fins al març. L'alcalde ha explicat que primer s'han de dur a terme proves per comprovar la resistència del pont així com finalitzar la pavimentació dels carrers amb què connecta a les dues bandes.

El paer en cap ha tornat a destacar la importància d'aquesta obra que serà «representativa de Lleida» ja que a més de ser el primer pont atirantat de la ciutat és, segons Ros, gràcies als braços i l'estructura de tensors inclinada, «únic al món».

Aquest nou pont, dissenyat per l'enginyer navarrès Javier Manterola, se subjecta amb tirants d'acer de 0,60 centímetres de diàmetre per tal de donar sensació de lleugeresa i transparència. Tindrà una longitud de 197 metres, dels quals 161 transcorren sobre el riu Segre, i una amplada de 21,2 metres, amb dues voreres de quatre metres cadascuna, dues calçades de 6,6 metres per banda i carril bici. Aquesta infraestructura està inclosa en el Pla de l'Estació i forma part de l'eix viari que connectarà la plaça Europa amb la LL-11 i, en un futur, amb l'eix Bordeta-Magraners i la variant sud.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.