Acesa pagarà els 70 milions que val la prolongació de l'autopista fins a Lloret

La concessionària no apujarà el peatge de Palafolls i preveu recuperar-ho amb l'augment del trànsit

El govern català va aprovar ahir un conveni amb Acesa per afavorir les comunicacions viàries a la Costa Brava sud i la connexió futura amb l'autovia A-2. El document estableix les condicions per a la reinversió de fins a 100 milions d'euros procedents de beneficis que té Acesa amb la concessió de l'autopista. D'aquests 100 milions, Acesa en destinarà 70 a la construcció de la prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar. Aquesta prolongació té uns set quilometres de longitud i es planteja com una via d'un carril per sentit. Ajudarà a treure trànsit del centre de Lloret, però hi ha un sector de la societat lloretenca preocupada per l'impacte ambiental que pugui tenir a Sant Pere del Bosc. El projecte de traçat encara s'està redactant, però la construcció podria començar l'any vinent. Aquesta carretera, a més de donar continuïtat a la C-32 cap a la Costa Brava, servirà de variant o alternativa a la GI-682, que enllaça Tordera amb Blanes.

Acesa preveu recuperar la inversió gràcies a l'augment de trànsit i destaca que el model és el mateix que a l'AP-7. S'espera haver recuperat la inversió el 2021, però s'inclou un mecanisme de compensació en cas que no fos així. «És un mecanisme que funciona». afirmen.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.