Infraestructures

Inicien prospeccions al voltant de la Imperial per estudiar la viabilitat de cobrir la línia fèrria a Tarragona

Aquesta setmana s'han fet cales a l'avinguda Roma i a Marquès de Montoliu

Les prospeccions geotècniques s'han realitzat durant les nits d'aquesta setmana, a càrrec de l'empresa ETT Proyectos SL –dependent del Ministeri de Foment–, i han consistit en l'estudi de diferents parts del subsòl comprès entre la plaça Imperial Tàrraco i l'avinguda Marquès de Montoliu. Aquesta és la zona per on es preveu que es faci subterrània la línia ferroviària un cop s'alliberi la façana marítima. L'Ajuntament de Tarragona, per mitjà del regidor d'Urbanisme, Xavier Tarrés, ho va celebrar: «L'estudi va endavant i demostra que, davant els dubtes en els darrers set mesos, Foment sí que està estudiant un traçat alternatiu, gràcies al conveni signat entre l'Ajuntament, la Generalitat i l'Estat.»

En concret, s'ha realitzat una tomografia elèctrica de l'avinguda de Roma fins a la Imperial Tàrraco i de l'avinguda Marquès de Montoliu fins a l'encreuament amb l'avinguda de Catalunya. «Més evident que operaris treballant i fent anàlisis, no hi ha res», va subratllar el regidor.

Des de la platja Llarga

El cobriment de la línia començarà a l'altura de la platja Llarga, passarà per darrere de l'Arrabassada, el campus de Jurídiques, Marquès de Montoliu, Imperial Tàrraco fins a l'Horta Gran, que és on es preveu construir la gran estació de Tarragona. L'estudi informatiu es va adjudicar el maig del 2009 amb un termini d'execució de dos anys i per un valor d'1,3 milions d'euros. De l'acord entre les tres administracions es desprenia que els terrenys alliberats quan es desviï la línia fèrria entre Barcelona i València al seu pas per Tarragona seran d'ús públic, és a dir, zones verdes.

Les conclusions del debat ferroviari

ò.p.j

Després de la jornada de reflexió sobre el futur ferroviari de la ciutat que el 12 de maig va reunir agents de tots els àmbits, l'Ajuntament treballa en la redacció d'un document unificat que defineixi una proposta consensuada per poder defensar davant les administracions competents, sobretot el Ministeri de Foment. A la jornada es van recollir tres propostes de particulars i en el procés que es va obrir després a la ciutadania es van rebre vuit aportacions més per correu electrònic: sis a títol personal i dues d'entitats, la Cambra de Comerç i ICV, que de fet ja havien participat en la jornada. «En un màxim d'un parell de setmanes», segons Tarrés, hi ha convocada una reunió «per posar en comú totes les dades i extreure'n les conclusions». Perfilat el procés, el document resultant s'espera aprovar-lo –confien que per unanimitat– en un ple just abans o després de les vacances d'agost.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia