La fiscalia investiga ara si hi ha indicis d'il·legalitat en el trasllat de Can Fàbregas per fer-hi El Corte Inglés
El fiscal encarregat d'investigar els assumptes d'urbanisme, Antoni Pelegrí, ja estudia les denúncies que la plataforma Salvem Can Fàbregas ha interposat perquè considera que el trasllat de la fàbrica de Mataró per situar-hi els grans magatzems d'El Corte Inglés és «il·legal». El fiscal, a banda de demanar documentació de l'expedient a l'Ajuntament, té previst també cridar a declarar regidors del govern local i tècnics municipals en els propers dies. Les diligències judicials, però, s'han posat en marxa quan ja s'ha començat a esquarterar el conjunt industrial. De fet, els dos edicles ja s'han desmuntat completament i s'han emmagatzemat en espera d'una reconstrucció que no té data. La plataforma ja va alertar que s'estava actuant amb temeritat perquè, si s'acabava dictant una sentència contrària al trasllat, «qui en pagarà les conseqüències és la ciutat i no pas els autors de l'agressió».
Una de les trames que més ha cridat l'atenció a Pelegrí, a banda del fet que s'hagi reduït la catalogació d'un edifici que tenia la protecció màxima a conveniència, és la vinculació familiar entre l'actual regidor d'Urbanisme, Ramon Bassas, i els antics propietaris de Can Fàbregas, ja que un dels administradors i un dels socis accionistes de l'empresa Naves Biada, que fins a l'any 2007 posseïa la finca on hi ha la nau, són oncles de Bassas. L'escàndol, pel qual es va arribar fins i tot a demanar la dimissió del regidor, es va tancar ràpidament amb un informe de secretaria i l'excusa de Bassas, que va dir que només feia uns mesos que ho havia sabut i per casualitat. El grup de la CUP, que també té als jutjats tot l'afer, va denunciar que Naves Biada va comprar la fàbrica el 1982 per 33 milions de pessetes i que el 17 d'abril del 2007 l'empresa va vendre-la per 16,4 milions d'euros, quan el seu valor cadastral només sobrepassava el milió d'euros.