Infraestructures

El nou escenari amb Ryanair

L'Agi i Ryanair van signar ahir el principi d'acord per 7,5 milions per mantenir la base a Girona i assegurar quatre milions de viatgers anuals

La companyia oferirà vuit noves destinacions, però reduirà freqüències en capitals europees

Ryanair es quedarà a l'aeroport Girona-Costa Brava fins al 2016, on mantindrà una base amb sis avions a l'hivern i deu a l'estiu. Això assegurarà un mínim de quatre milions de viatgers l'any, i s'obriran noves rutes, si bé es reduiran freqüències en algunes capitals respecte a l'estiu passat. La companyia de baix cost i l'Agi –Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines, formada per la Generalitat, la Diputació i la Cambra de Comerç– van firmar ahir l'acord inicial d'aquest nou conveni, que ara haurà de ratificar el govern entrant.

Les xifres econòmiques

La declaració conjunta d'intencions inclou uns ajuts de les institucions i empreses gironines de 7,5 milions d'euros anuals, segons va explicar ahir el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. Aquests diners seran en concepte del nombre d'avions amb base a l'aeroport, i es destinaran a publicitat de Girona, els Pirineus i la Costa Brava en la revista de Ryanair, al web o a bord dels avions, seguint els mateixos criteris que ja s'utilitzen ara. Encara no se sap, però, com es repartiran els 7,5 milions entre els diferents organismes i empreses, ni si la Cambra de Comerç s'hi mantindrà, si bé el sector privat vinculat a l'aeroport, com ara les companyies d'autobusos, continuaran aportant-hi uns 2 milions d'euros.

En tot cas, aquests diners són més dels 4,7 milions que la companyia va cobrar l'any passat, si bé tampoc s'arriba als 12 que reclamaven. En aquest sentit, la nova política tarifària d'Aena ha permès una rebaixa de taxes que també ha afavorit l'acord. Segons Manel Nadal, aquest acord inicial s'haurà de plasmar en els contractes definitius entre l'Agi i Ryanair, que haurà de firmar el nou govern. En aquest sentit, va destacar l'impacte que la presència de Ryanair té sobre l'economia gironina, i va afirmar que CiU ha estat al cas de les negociacions mantingudes fins ara. Per la seva banda, el responsable de màrqueting i vendes de Ryanair a l'Estat, Luis Fernández, va afirmar que amb l'aterratge al Prat el que fa la companyia és atreure nous clients a Catalunya, i va mantenir que el compromís amb Girona continua intacte: “Les rutes de l'aeroport seguiran la mateixa línia que altres anys, tant a l'estiu com a l'hivern”, quan es redueixen més freqüències.

Venda de bitllets

Precisament, el sistema de venda de bitllets de la companyia a través del seu lloc web va anar incorporant ahir més rutes disponibles. Després d'haver estat setmanes sense poder-hi comprar cap vol des de Girona, la vigília de l'acord ja en va obrir alguns. Ahir s'hi van afegir força rutes més, per exemple amb destinació a les illes britàniques i d'altres de molt significatives com ara Madrid, París i Frankfurt, si bé algunes perdran freqüències respecte al 2010 per la coincidència amb el Prat. També hi són les vuit noves destinacions, que apunten sobretot cap a Suècia i Polònia. S'espera que avui es completi el mapa.

LES FRASES

Les sensacions de Ryanair amb Girona són molt positives
Luis Fernández
responsable de ryanair per a màrqueting i vendes a l'estat

LES XIFRES

4
milions
de viatgers són els que es compromet a portar cada any Ryanair a Girona
63
rutes
són les que oferirà Ryanair des de Girona durant la temporada d'estiu del 2011, que començarà al març
Ara s'hauran de firmar els contractes, i això repercuteix en l'economia gironina
Manel Nadal
secretari per a la mobilitat de la generalitat
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.