Medi ambient

A la Selva, intents de doble indemnització

Es van va detectar casos de reclamació a l'assegurança i a Endesa al mateix temps

Les administracions locals van tramitar les demandes

A

A la comarca de la Selva, ja només falten 142 reclamacions per atendre, un cinc per cent de les 2.849 que es van presentar, 1.339 de les quals provenen del municipi de Caldes de Malavella. La resta es divideixen entre les altres poblacions, excepte Sant Julià de Llor, Bonmatí i Susqueda, on ningú en va presentar cap.

Excepte als municipis de Lloret de Mar i Blanes, on van ser les seves pròpies oficines municipals les qui van tramitar les demandes a Endesa, a la resta de la comarca tota la gestió la va fer l'oficina de Consum del Consell Comarcal amb la col·laboració de cadascun dels ajuntaments.

Com sol passar en aquests casos, no hi falten les actituds dels que sempre busquen l'oportunitat de treure profit econòmic d'una desgràcia. Fonts de l'oficina de Consum del Consell Comarcal expliquen, però, que ha estat la mateixa companyia elèctrica la qui ha detectat els intents de frau. En alguns casos, l'afectat, en el cas que tingués una assegurança amb alguna companyia, presentava la reclamació per duplicat, una còpia a la companyia i l'altra a Endesa. En aquest cas, però, la mateixa companyia elèctrica era qui s'encarregava de posar-se en contacte amb les companyies d'assegurances.

Altres intents, suposadament fraudulents, els van produir persones que tenen una segona residència en algun dels punts turístics de la Selva. Això no els impedia reclamar els diners pels dies que havien estat sense llum, malgrat que es trobaven a molts quilòmetres de distància els dies que no hi va haver subministrament elèctric. Aquests també van ser detectats en la majoria de casos per Endesa. La companyia va fer un rastreig exhaustiu del consum habitual dels habitatges en les facturacions de diferents anys, la qual cosa li permetia saber en quines temporades o dies concrets estaven habitades. Altres problemes s'han produït entre llogater i llogater de l'habitatge afectat. Normalment ha estat el propietari qui presenta la reclamació i després ja s'ho arregla amb el llogater. També hi va haver qui va engreixar factures.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.