Canals

Les cares de la notícia

PRIMER MINISTRE BRITÀNIC

Rishi Sunak
Conflicte amb Escòcia
El govern britànic ha decidit bloquejar la llei adoptada pel parlament escocès que facilita el canvi de gènere, un avenç social reclamat des de fa anys pel col·lectiu trans. És el primer cop que l’executiu de Londres fa ús del seu vet des de la creació de l’autonomia escocesa el 1998.

ADVOCADA DE L’ESTAT

Rosa María Seoane
Mania persecutòria
Enmig dels punyals, ja ni tan sols per l’esquena, que s’estan clavant entre jutges, fiscals i polítics a Madrid pel deliri de detenir Puigdemont al preu que sigui, l’última a afegir-se a la festa ha estat l’advocada de l’estat, que també vol detenir el president per desordres agreujats.

PERSONA MÉS GRAN DEL MÓN

Maria Branyas
115 espelmes
No deixa de ser una dada simbòlica, però arribar als 115 anys havent superat la covid és un senyal no només de tenir un cert estat de bona salut, tenint en compte les circumstàncies, sinó d’una gran capacitat de resistència després de viure conflictes com les guerres mundials i la Guerra Civil.