Canals

Un més per tenir en compte

Chevrolet, marca molt interessada en Europa, no podia obviar el poderós i creixent reclam que tenen aquest tipus de vehicles en el seu format compacte, també dit urbà. El Trax n'és el resultat

Quan un tipus de vehicle duplica les vendes a Europa en només quatre anys i tanca l'exercici 2012 amb quasi 264.000 unitats comercialitzades, és evident que marca tendència. Aquesta és la progressió que han experimentat els SUV compactes –també denominats urbans–, un concepte que cada dia atrau més marques i, per tant, presenta una oferta més diversificada i una majoria de models dotats de forta personalitat.

En el cas del Trax, no dubtarà ningú que es tracta d'un Chevrolet. L'altura i el disseny del frontal i les musculoses formes de la carrosseria ho deixen prou clar. A l'interior, discreció visual –aquí no hi ha les combinacions de coloraines vistoses tant de moda actualment– i un disseny agradable; un original quadre d'indicadors –amb el compta-revolucions analògic i el velocímetre i altres informacions digitals– i en la definició LT una pantalla central amb el sistema MyLink, amb avantatges econòmics i pràctics.

La qualitat d'acabats és correcta i els amants de l'ordre diran bé dels múltiples llocs on desar objectes. I també ofereix un bon espai per als ocupants, més generós en altura fins al sostre per als de les places posteriors que en amplada, perquè les mides externes, tot i que ben aprofitades, són les que són. Pel que fa al maleter, té 356 litres de capacitat en configuració normal, i amb els seients plegats hi caben objectes de fins a 2,3 metres de llarg.

Els indicatius del mercat no deixen cap dubte que la versió 1.7 turbodièsel serà la capdavantera en vendes del Trax. Més encara amb la diversitat que proposa Chevrolet, que possibilita triar entre canvi manual i automàtic (21.540 euros) i tracció davantera o total (22.540 euros). És un motor auster en consum i més que suficient per moure el Trax amb agilitat. I un cop llançat i a ritme de creuer, funciona amb finesa i remor discreta.

El tacte de la direcció és del tot encertat i les suspensions, ben equilibrades. En pistes forestals, el control de velocitat en baixada pot ser una bona ajuda. Cal anar amb compte amb la poca distància entre el para-xocs davanter i les irregularitats del sòl.

MOTOR: 1.686 cc. 4 cilindres / 16V. Injecció directa i turbo de geometria variable. POTÈNCIA: 130 CV a 4.000 rpm. PARELL: 300 Nm a 2.000 rpm. CANVI: Manual o automàtic. 6 marxes. SUSPENSIONS: McPherson / Eix de torsió. FRENS: Discos ventilats 300 mm / Discos massissos 268 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,248 / 1,766 / 1,674 m. PES: 1.383 kg*. DE 0 A 100 KM/H: 9,6 s*. VELOCITAT MÀXIMA: 186 km/h*. CONSUM MITJÀ: 4,5 l/100 km*. EMISSIONS DE CO2: 119 g/km*. PREU (versió LS+, manual): 18.790 euros (descompte promocional inclòs). WEB: www.chevrolet.es. (*) Valors amb canvi manual i tracció davantera.

Dos altres motors

La gamma del Chevrolet Trax inclou també dos motors de gasolina. L'1.6 (115 CV) va associat a un canvi manual de cinc marxes, mentre que l'1.4 Turbo (140 CV i 200 Nm) està disponible únicament amb transmissió manual de sis marxes i tracció a les quatre rodes. En nivells d'equipament, LS, LS+ i LT, tots amb assistent d'arrencada en pujada i control de velocitat en baixades, control d'estabilitat i prevenció de bolcada com a elements de sèrie.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.