Canals

La fortalesa es manifesta a l'interior

Ja no cal esperar més per disposar d'un Subaru Outback amb motor turbodièsel i transmissió automàtica. Una encertada configuració amb què el potencial d'aquest model va molt a més

Ben segur que el tipus de client del Subaru Outback es fixa més en el contingut i els valors tradicionals de la marca japonesa, com ara robustesa, motor boxer, tracció total i polivalència d'ús, que en l'embolcall. Per això, l'actualització que Subaru ha fet del model capdavanter de la seva gamma es nota més en el fons que en les formes. I és que per fi l'Outback –model present a Europa des de l'any 1996 i del qual el 2009 va arribar l'actual quarta generació– associa el motor boxer turbodièsel i la tracció total AWD amb la transmissió automàtica CVT Lineartronic, una configuració que, més enllà de ser única al món, es trobava a faltar. Per això, Subaru confia a guanyar nous clients amb la versió automàtica de l'Outback 2.0D i elevar aquest any les vendes de l'Outback al mercat estatal a més de 400 unitats, aproximadament el doble que el 2012.

Set marxes.

Fins ara la transmissió automàtica de l'Outback era exclusiva del motor 2.5i de gasolina. La raó que hàgim trigat tant a veure-la en el turbodièsel obeeix al fet que Subaru l'ha desenvolupat completament –renunciant a dependre de ningú més– i que es tracta de la segona generació del Lineartronic, amb set marxes en mode seqüencial –una més que en el 2.5i– i adaptada a les superiors exigències del motor de gasoil.

Les diferències entre les dues generacions d'aquesta transmissió automàtica es noten des del primer moment. Si en l'Outback 2.5i la resposta és la típica del variador continu, la resposta en el turbodièsel és molt més contundent, resultat tant del superior parell com de disposar d'una marxa més. Una combinació que li escau molt bé a aquest cotxe de grans dimensions i notable amplitud, amb 20 cm d'altura lliure per si cal sortir de l'asfalt i amb repartiment variable de la tracció, segons les necessitats.

MOTOR DE GASOIL: 2.0D. 1.998 cc. 150 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,3 l/100 km. CO2: 166 g/km. MOTOR DE GASOLINA: 2.5i. 2.498 cc. 173 CV i 235 Nm. Consum mitjà: 7,6 l/100 km. CO2: 175 g/km. TRACCIÓ: Total AWD. SUSPENSIONS: McPherson/Doble trapezi. FRENS: Discos ventilats a les quatre rodes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,790/1,820/1,605 m. PREU: De 30.700 euros (2.0D Sport) a 36.500 euros (2.5i Executive Plus). Descompte promocional inclòs. WEB: www.subaru.es. Els valors del motor 2.0D corresponen al canvi automàtic CVT Lineartronic.

L'enginyeria passa al davant de l'estètica

Ja hem comentat que en la posada al dia de l'Outback, Subaru s'ha centrat molt més en l'enginyeria –eficiència dels motors, aplom sobre l'asfalt i potenciació de la seguretat– que en les qüestions merament estètiques. Per això mateix, les diferències visuals de l'Outback 2013 queden limitades als retocs en la calandra frontal, els llums de boira (més grans), els para-xocs i les llandes. Diríem que són prou per donar una aparença de més robustesa. I dins l'ampli i confortable habitacle s'ha buscat donar una imatge general més esportiva a partir de noves tonalitats en els teixits i al davantal, i s'ha situat el botó del fre de mà elèctric més a l'abast del conductor. També s'ha canviat el disseny i la funcionalitat del volant, s'ha millorat la lectura del quadre d'indicadors amb l'ús del cristall líquid, i ara es disposa d'un sistema de navegador d'última generació amb més possibilitats de connectivitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.