El Bicing de Reus disposarà inicialment de 100 bicicletes distribuïdes per la ciutat

La primera fase marca un circuït en forma de creu i es preveu implantar-lo durant l'any 2010

El projecte de convertir les bicicletes en transport públic urbà a Reus comença a agafar forma. L'Ajuntament ja ha començat a traçar les primeres línies del pla. Inicialment, es preveu que el Bicing de Reus, al qual encara se li ha de buscar un nom, posi a disposició dels ciutadans un total de cent unitats de bicicletes distribuïdes per diferents punts de la ciutat. Segons explica el regidor de Medi Ambient, Ernest París, el Bicing a Reus s'implantarà en dues fases. «Primer dividirem la ciutat en un sistema de creu. El circuït anirà de nord a sud, des del passeig Mata, al costat de la Renfe, fins a la Universitat, a Bellisens; i d'est a oest, des de Països Catalans fins a la Riera de Miró», apuntava París, que matisava que una vegada aquest circuït estigui consolidat, hi ha prevista una segona fase que consistirà a dividir la ciutat en dues diagonals més. A banda, entre aquests quatre punts de la ciutat existiran àrees d'estacionament de les bicicletes des d'on es podran agafar; per exemple, hi haurà un d'aquests punts d'obtenció a la plaça Llibertat.

Servei patrocinat

Ara bé, aquest servei de mitjà de transport no serà gratuït, tot i que l'Ajuntament encara no ha determinat quin preu li posarà. En principi, el pla de mobilitat urbana serà l'encarregat de fixar el cost de l'ús de les bicicletes. El gestor d'aquest nou mitjà, però, no anirà a càrrec del consistori, sinó d'algun operador energètic o d'alguna empresa de la ciutat. «L'administració local no es pot fer càrrec del trasllat amb vehicle de les bicicletes a una part o a una altra de la ciutat quan estiguin totes concentrades en una de les parades i hi hagi altres punts on no se'n pugui agafar cap», comentava l'ecosocialista, per això donaran aquesta tasca a alguna empresa exterior. «Es tracta d'un patrocini que, a més a més, donarà a la companyia que ho faci l'etiqueta d'empresa responsable amb el medi ambient», afirmava París.

Estudien si els parquímetres són compatibles amb el lloguer de bicis

Els ciutadans que vulguin usar la bicicleta com un mitjà de transport urbà, possiblement, hauran de tenir una targeta específica per poder adquirir les bicis. Doncs bé, ara mateix s'està estudiant si els parquímetres de la zona blava serien compatibles amb l'ús d'aquesta targeta. En cas que fos que sí, s'aprofitaria la infraestructura que ja està muntada, i no s'haurien de posar màquines noves i exclusives per a les bicicletes, que encaririen més la implantació del Bicing a Reus. A més, tal com indicava París, en cas que els parquímetres fossin compatibles amb les targetes, s'obriria un gran nombre de possibilitats a l'hora de posar parades de Bicing, atès que a la ciutat hi ha moltes zones on hi ha instal·lats aquests aparells per poder pagar les zones blaves, i per tant la implantació seria molt més fàcil.

L'Espai Ambiental com a taller

Actualment, en l'Espai Ambiental de Reus hi ha un taller de bicicletes que fa el manteniment de les bicis de l'Ajuntament que es poden llogar de manera gratuïta durant un mes. Ara bé, quan es posi en funcionament el Bicing a Reus caldrà que hi hagi un servei diari de manteniment de les cent bicicletes que formaran part de tot el contingent. En aquest cas, el cost de la conservació dels aparells l'assumirà econòmicament l'àrea de Medi Ambient. De fet, des d'aquesta regidoria s'estan plantejant instal·lar el taller de bicicletes a l'Espai Ambiental de la ciutat, a la plaça Anton Sabater Esteve.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.