Societat

Olot afronta el repte de fer les paus amb el cotxe

La jornada de treball del pla de mobilitat va reunir unes 60 persones

La redacció del pla de mobilitat urbana i sostenible d'Olot va entrar ahir en una nova fase, amb la celebració d'una jornada de treball oberta als ciutadans en general, en la qual es van exposar els trets principals de les propostes fetes fins ara pels tècnics. Les conclusions a què s'arribi després de la trobada d'ahir, més les aportacions fetes en una enquesta prèvia i els suggeriments indicats a través del lloc web de l'Ajuntament, s'afegiran al document. Si es compleixen les previsions, el pla s'aprovarà a mitjans de l'any que ve. En la sessió, feta a la sala El Torín, hi van participar una seixantena de persones, pertanyents a entitats i partits polítics o que ho feien a títol particular.

Entre les dades de la diagnosi duta a terme per tècnics, figuren la xifra de 65.000 vehicles que els dies feiners entren i surten de la ciutat, una baixa utilització dels busos urbans, la percepció que els cotxes circulen a velocitat superior a la permesa, una accidentalitat elevada i problemes d'accessibilitat en barris com Sant Roc i Sant Pere Màrtir. També, que cal una millor gestió dels estacionaments. Respecte d'això, s'ha comprovat que un percentatge molt elevat del trànsit –sobretot en les hores d'entrada a la feina– correspon a vehicles que busquen un lloc on aparcar.

Es preveu que el pla inclogui la manera de fomentar l'ús de transports alternatius al cotxe privat, la connectivitat dels espais reservats a la circulació de bicicletes, la millora de la seguretat en les cruïlles i el desplegament de zones verdes (aparcaments prioritaris per als veïns de la zona), que s'està experimentant a la de can Tané del barri vell. L'objectiu genèric del pla, segons el regidor Josep Ferrés, és conciliar el cotxe, la bicicleta i el vianant. “Treballem des del convenciment que una ciutat més lliure de cotxes és més saludable i amable, i facilita les relacions entre els ciutadans”, diu el regidor.

El document s'anirà perfilant sense tenir en compte la construcció de la variant nord (per a la qual no hi ha un calendari definit) ni la possibilitat d'aplicar a curt termini el sentit únic de circulació en vies tan importants com els carrers Mulleras i Pou del Glaç. “Per fer-ho caldrà un gran consens”, va considerar Ferrés.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia