La mitjana distància de Renfe a Girona rebrà el doble de trens nous que la del Camp i l'Ebre

Sis nous combois s'incorporaran al corredor Barcelona-Tortosa

A partir d'avui, l'operadora pública estatal Renfe inicia la renovació del servei de mitjana distància a Catalunya amb la implantació de 18 nous trens de la sèrie S-449, que substituiran els actuals Catalunya Exprés i que estan preparats per circular a 160 km/h i dotats amb nous sistemes de megafonia centralitzada a bord per millorar la informació al viatger. Els sis primers trens s'estrenaran avui a la línia que uneix Barcelona, Girona i Portbou, a la qual s'afegiran sis combois més en els propers mesos, i s'incrementarà l'oferta en un 10%. Al corredor sud, a la línia fins a Tarragona i Tortosa, només s'hi introduiran –durant el primer trimestre del 2010– sis nous vehicles, a més dels S-448 –l'anterior model– que deixin de circular a Girona, on una plataforma reivindicativa d'usuaris ha perseguit Renfe durant l'últim any.

Campanya d'ICV

La distribució territorial de les noves prestacions ja hauria generat les primeres queixes, segons publicava ahir El Periódico, dels representants de Tarragona en el nou comitè de clients de mitjana distància, constituït dilluns. I avui mateix, el diputat ecosocialista Daniel Pi té previst preguntar al conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, quines gestions ha fet el govern per «agilitar l'assignació de nous combois a Catalunya» –ICV denuncia que els nous vehicles ja estiguin operatius a Andalusia, tot i que Catalunya representa el 40% del volum de passatgers de mitjana distància de l'Estat– i perquè el repartiment es faci amb criteris d'equitat territorial. També Joan Herrera preguntarà al govern de Madrid, en el Congrés, pel desplegament dels nous serveis de Renfe. L'ofensiva d'ICV es completa amb una campanya que la formació va llançar ahir en estacions de tren com la de Reus, en què planteja als usuaris la necessitat de la millora dels serveis regionals que no es beneficiaran de la inversió de 5.000 milions d'euros prevista a rodalies de Barcelona. De fet, els regionals no s'inclouen en el traspàs de rodalies a la Generalitat previst per d'aquí a un any.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.