Canals

Realitat virtual: noves oportunitats i models de negoci

El món digital ha canviat la relació entre els consumidors i les marques. De la lògica unidireccional, en què els consumidors eren destinataris passius del missatge, s'ha passat a una realitat interactiva en la qual aquests tenen el poder d'influir i modular. La marca ara és un ecosistema de valors en el qual el client ha de sentir-se còmode i percebre que és acompanyat en les seves opcions vitals. L'experiència ha rellevat el producte com a nucli del vincle entre la marca i el client.

Així doncs, la generació d'experiències alineades amb les expectatives del client és avui l'objectiu central de les marques. En aquesta línia, cal tornar a parlar de l'entorn digital i de l'inesgotable potencial que té per nodrir i ampliar l'esfera experiencial. No obstant això, les empreses no sempre encerten la tecla per aportar valor a aquesta experiència. Segons l'estudi Accenture Interactive: Expectations vs. Experience, solament el 7% de les marques consideren que estan proporcionant als seus clients experiències digitals per sobre de les seves expectatives. La complexitat del desafiament no només radica a promoure les accions adients a un sistema de valors coherent, sinó que també consisteix a aportar nous escenaris de relació que siguin consistents i transcendeixin la curiositat inicial.

En aquest punt, la irrupció de la realitat virtual pot constituir un salt qualitatiu, ja que posa les bases no només per recrear realitat sinó per crear-ne de noves, transformant la manera de percebre i, per tant, de sentir del receptor. Si la generació d'experiències és la clau en la imatge de marca, la realitat virtual té un potencial que no es pot ignorar.

A través de la realitat virtual arriba una manera radicalment diferent, i encara desconeguda, de relació entre el consumidor i la marca. Actualment ja es pot entreveure la irrupció de nous models de negoci emergits de la base de la realitat virtual. “Hi ha una veta de mercat poderosíssima per a la creació de contingut en realitat virtual”, descriu el director del màster universitari en comunicació digital i noves tecnologies de la Universitat Abat Oliba CEU, Xavier Salla. Com indica aquest especialista, “no hi ha sostre per als models de negoci de la realitat virtual”, però és bàsic fonamentar les decisions en prospeccions fiables sobre quines fórmules marcaran tendència i s'adapten al públic objectiu. Considerades aquestes dues variables, la realitat virtual és la llavor de models altament escalables, de molta rendibilitat a canvi d'inversions modestes.

Tota aquesta revolució portarà una demanda de perfils professionals adaptats al nou paradigma, persones qualificades en el desenvolupament d'aquestes eines i planners capaços de traçar estratègies que les integrin. La realitat virtual ha arribat per quedar-se perquè dóna respostes transformadores a preguntes que les marques es feien des de feia temps.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.